ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2013
  4. 2013-CE-118

コンテキストアウェアネスを用いた授業支援システムの設計・開発

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/89925
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/89925
72ed2eb5-bd10-46a5-b294-82e5daa35d18
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE13118015.pdf IPSJ-CE13118015.pdf (1.3 MB)
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2013-02-01
タイトル
タイトル コンテキストアウェアネスを用いた授業支援システムの設計・開発
タイトル
言語 en
タイトル Design and Development of a Instruction Support System Using Context Awareness
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
東京電機大学大学院情報環境学研究科
著者所属
関東学院大学工学部
著者所属
東京電機大学情報環境学部
著者所属
東京電機大学情報環境学部
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Environment, Tokyo Denki University
著者所属(英)
en
College of Engineering, Kanto Gakuin University
著者所属(英)
en
School of Information Environment, Tokyo Denki University
著者所属(英)
en
School of Information Environment, Tokyo Denki University
著者名 冷水, 友彦 高野, 辰之 小濱, 隆司 宮川, 治

× 冷水, 友彦 高野, 辰之 小濱, 隆司 宮川, 治

冷水, 友彦
高野, 辰之
小濱, 隆司
宮川, 治

Search repository
著者名(英) Tomohiko, Shimizu Tatsuyuki, Takano Takashi, Kohama Osamu, Miyakawa

× Tomohiko, Shimizu Tatsuyuki, Takano Takashi, Kohama Osamu, Miyakawa

en Tomohiko, Shimizu
Tatsuyuki, Takano
Takashi, Kohama
Osamu, Miyakawa

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,教育現場では ICT 関連サービスが普及し,業務の効率化や学力向上の一助となっている.しかし,教授者と学習者のコミュニケーションに情報端末の操作が加わることになり,授業進行に支障をきたす恐れがある.本研究では,コンテキストアウェネスを用いることで,円滑な授業進行を実現するシステムの設計・開発を行う.このシステムでは学習者集団の学習状況と教授者の教授行動によって生じるコンテキストを推定する.そして,コンテキストの推定結果に即した情報を教授者の持つ情報端末へ自動で提供することで,授業における教授者の意思決定を支援する.本稿では開発したプロトタイプシステムとその試験運用について報告する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Equipment using ICT is becoming more common in an educational field, and It will help improve academic achievement and operational efficiency. However, an information terminal may encumber classprogression. In this research, we design and develop a system to achive the smooth progression class using context awareness. This system estimate context of student's learning progress and teacher's educational action, and support a theacher's decision making to provide information in line with estimation result of context. In this paper, we report on the developed prototype system and the trial result.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2013-CE-118, 号 15, p. 1-9, 発行日 2013-02-01
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 16:17:14.142183
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3