@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00088098,
 author = {安永, 航 and 大場, みち子 and 奥野, 拓 and 伊藤, 恵 and 山口, 琢 and 高橋, 慈子 and 関根, 哲也 and Wataru, Yasunaga and Michiko, Oba and Taku, Okuno and Kei, Ito and Taku, Yamaguchi and Sigeko, Takahasi and Tetsuya, Sekine},
 issue = {7},
 month = {Jan},
 note = {我々は ICT 人材育成を支援するための総合的なドキュメンテーション基盤の構築を最終目的として研究を推進している.従来研究では,教育コンテンツを共有し,再利用度を高めるために, DITA を用いたコンテンツ作成手法を提案した. DITA では,トピックという単位で情報を作成し,マップという構成定義でトピックを組み立てることにより,重複を排除し,再利用性の高いコンテンツを作成できる.従来研究では,トピックの粒度の設定から再利用性が低く,同一の教科内での再利の検討に留まっていた.これらの課題に対し,本論文では,コンテンツの再利用度を高めるため,新たなトピックの粒度を定義し,トピックの管理に知識体系を利用することで科目間での再利用を促す方法を提案し,その有効性を検証した., We have been studying the purpose to build a documentation platform for the development of human resources ICT. In our previous studies, we proposed to share educational content, and proposed a method of creating content using DITA for increasing the degree of reuse. In DITA, to create the information in units called topics. Next, assemble a topic in the configuration definition of the map. With these, we can eliminate the duplicate content to create highly reusable. In our previous work, the use of re-setting low granularity of the topics that have remained in the study of reuse in the same subjects. For these problems, in this paper, we define the granularity of the new topic in order to increase the degree of reuse of the content. Then, use the body of knowledge in the management of topic. From the above, we propose a method to facilitate re-use among subjects, we have verified its effectiveness.},
 title = {DITAを用いた教育コンテンツ管理手法の検討},
 year = {2013}
}