@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00087249,
 author = {鶴田, 直之 and 吉村, 賢治 and 橋本, 浩二 and 高橋, 伸弥 and 廣嶋, 道子 and Naoyuki, Tsuruta and Kenji, Yoshimura and Koji, Hashimoto and Shin-ya, Takahashi and Michiko, Hiroshima},
 issue = {14},
 month = {Dec},
 note = {深さ優先探索とスタックの利用を学習する CS アンプラグド教材を試作した.高等学校への出張講義で実践した結果を主に用いて評価を行い,その有効性について報告する.具体的には,迷宮に隠されている宝物を全て集めて帰ってくるアクティビティを試作した.これを導入として用いることにより,逆ポーランド表記の四則演算がスタックを用いて省スペース (少ないメモリ) で計算できることの理解を高めることができた., This manuscript introduces a CS unplugged activity for learning of depth first search and stacks operation. Results of examination in a lecture for high school student shows good effect of the activity. In the prototype of activity for the lecture, students collect all the treasures hidden in a labyrinth and come back. By using this activity as introduction, students can easily understand that expressions of four operations described reverse Poland notation, and that the expressions can be calculated by using a stack in few memories.},
 title = {深さ優先探索とスタックの利用を学習するCSアンプラグド教材の試作},
 year = {2012}
}