@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00087117, author = {佐藤, 周平 and 土橋, 宜典 and 山本, 強 and Syuhei, Sato and Yoshinori, Dobashi and Tsuyoshi, Yamamoto}, issue = {8}, month = {Nov}, note = {近年, CG 技術の発達により写実的な流体映像が映画やゲームなどに多く用いられている.これら流体映像は,流体シミュレーションを用いて作成される場合が多いが,既存のシミュレーションにおけるパラメータの調整のみでは,実現が難しいアニメーションが要求される場合もある.そこで,本研究では,シミュレーション空間を任意に伸縮させる手法を提案する.提案法では,任意に伸縮させたシミュレーション空間における速度場をラプラシアン固有関数により近似することで,流体の法則を保った流体アニメーションの伸縮を可能とする., Recently, realistic fluid animations are often used in movies or TV games. These fluid animations are usually generated by using fluid simulation. However, it is difficult to generate desired animations by only adjusting parameters used in the fluid simulation. To address this problem, this paper proposes a method for extending and retracting a simulation space of fluid. Our method uses laplacian eigen functions to generate velocity fields that satisfy the fluid equations in the deformed simulation space.}, title = {ラプラシアン固有関数を用いた速度場の補間による流体アニメーションの生成}, year = {2012} }