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ビッグデータ分析を活用した電気自動車充電ステーション推奨技術の研究
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/86797
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/86797f51314d1-3066-4db2-b732-fe6dcbd3ac0f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2012-11-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ビッグデータ分析を活用した電気自動車充電ステーション推奨技術の研究 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Charging station recommendation system for electric vehicles using big data analysis | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 位置情報とナビゲーション | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東芝ソリューション(株) | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東芝ソリューション(株) | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東芝ソリューション(株) | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東芝ソリューション(株) | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東芝ソリューション(株) | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東芝ソリューション(株) | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toshiba Solutions Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Toshiba Solutions Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Toshiba Solutions Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toshiba Solutions Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toshiba Solutions Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toshiba Solutions Corporation | ||||||||
著者名 |
川野, 晋一郎
加納, 誠
采, 泰臣
鈴木, 裕之
山本, 純一
島田, 毅
× 川野, 晋一郎 加納, 誠 采, 泰臣 鈴木, 裕之 山本, 純一 島田, 毅
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著者名(英) |
Shin-ichiro, Kawano
Makoto, Kano
Yasuomi, Une
Hiroyuki, Suzuki
Junichi, Yamamoto
Tsuyoshi, Shimada
× Shin-ichiro, Kawano Makoto, Kano Yasuomi, Une Hiroyuki, Suzuki Junichi, Yamamoto Tsuyoshi, Shimada
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 電気自動車は都市環境への悪影響が少なく,スマートコミュニティにおける移動手段として高い注目を集める移動手段である.しかしながら,電気自動車は 1 回の充電で走行できる距離が短く,また充電にも時間がかかる.このことから近未来の電気自動車普及時には,充電ステーションにおいて大量の充電待ちが発生することが考えられる.本論文ではこのような充電待ち問題に対し,走行する EV に対して適切な充電場所と充電時間の推奨を与え,道路全体における EV 充電時間の全体最適を図る 「充電ステーション推奨技術」 を提案している.論文中では充電ステーション推奨技術のアルゴリズムを説明するとともに,アルゴリズムを基に構築したシステムをシミュレータにより評価した結果について述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Electric vehicles (EV) are becoming popular as means of traffic in smart community because of their low impact on the environment. When EVs widely spread, we expect charging stations will be over-crowded because charging an EV takes a long time, and continuous mileage is short. This paper proposes a charging station recommendation system to solve the station congestion problem. The system recommends each EV driver the optimal charging station and necessary amount of charge so that the load of charging stations will be balanced. This paper describes the algorithm of the charging station recommendation, and the evaluation results using simulation. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11851388 | |||||||
書誌情報 |
研究報告 モバイルコンピューティングとユビキタス通信(MBL) 巻 2012-MBL-64, 号 11, p. 1-8, 発行日 2012-11-08 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |