ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 教育学習支援情報システム(CLE)
  3. 2012
  4. 2012-CLE-008

CLEを利用した学習の可視化と分析に関する提案

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/86288
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/86288
861086c0-1ef0-4315-a6ea-b2920fd0b64e
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CLE12008011.pdf IPSJ-CLE12008011.pdf (628.5 kB)
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2012-10-26
タイトル
タイトル CLEを利用した学習の可視化と分析に関する提案
タイトル
言語 en
タイトル A Proposal of the Visualization and the Analysis for Learning using CLEs
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
福井県立大学
著者所属
広島大学
著者所属
九州大学
著者所属
広島大学
著者所属
九州大学
著者所属(英)
en
Fukui Prefectural University
著者所属(英)
en
Hiroshima University
著者所属(英)
en
Kyushu University
著者所属(英)
en
Hiroshima University
著者所属(英)
en
Kyushu University
著者名 山川, 修 安武, 公一 多川, 孝央 隅谷, 孝洋 井上, 仁

× 山川, 修 安武, 公一 多川, 孝央 隅谷, 孝洋 井上, 仁

山川, 修
安武, 公一
多川, 孝央
隅谷, 孝洋
井上, 仁

Search repository
著者名(英) Osamu, Yamakawa Koichi, Yasutake Takahiro, Tagawa Takahiro, Sumiya Hitoshi, Inoue

× Osamu, Yamakawa Koichi, Yasutake Takahiro, Tagawa Takahiro, Sumiya Hitoshi, Inoue

en Osamu, Yamakawa
Koichi, Yasutake
Takahiro, Tagawa
Takahiro, Sumiya
Hitoshi, Inoue

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 現在,教育・学習支援のために, LMS, e ポートフォリオ, SNS など多様なシステムが利用されている.そこには,学習者の履歴データが多量に蓄積されているが,それを可視化して学習者の支援に利用する研究は進んでいない.そんな状況の中で,昨年から欧米では Learning Analytics という分野が立ち上がり,履歴データの分析が精力的に進められようとしている.本論文では,この現状を報告し,学習研究を evidence-based に行うために必要な枠組みの提案を行う.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Nowadays, We use LMSs, ePortforios and Social Networking Services as the learning environments. The large quantities of learning logs are stored in these systems day after day. The study to visualize the log data for supporting learners is not so active so far. The research area of “Learning Analytics” for analyzing the log data is in making from a year ago. Therefore, the visualization and the analysis of learning log data become active more and more. In this paper, we report these situations and propose an evidence-based new approach to the learning sciences.
書誌情報 研究報告教育学習支援情報システム(CLE)

巻 2012-CLE-8, 号 11, p. 1-4, 発行日 2012-10-26
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 17:41:20.964176
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3