@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00083669, author = {中北, 惇介 and 八木田, 知弘 and 鍋田, 真一 and 横山, 航 and 二見, 晃平 and 湯瀬, 裕昭 and 青山, 知靖 and 鈴木, 直義 and Junsuke, Nakakita and Tomohiro, Yagita and Shinichi, Nabeta and Wataru, Yokoyama and Kouhei, Futami and Hiroaki, Yuze and Tomoyasu, Aoyama and Naoyoshi, Suzuki}, issue = {7}, month = {Sep}, note = {本稿では,過去 3 年間に亘る 「PBL の経験と技術の継承」 の観点から,静岡県立大学経営情報学部における高度 ICT 人材育成の実践を分析する.また, PBL の成否だけではなく,受講生の学習活動や受講生と支援学生の間の人間関係など, PBL の過程についての分析も行う.さらに,受講生の学習活動の改善を目的として, 2012 年度に行った授業計画の変更とプロジェクトの進行方法の修正についても考察する., In this paper, we have analyzed the education for advanced ICT people trial at School of Management and Information, University of Shizuoka from a standpoint that is transmission of PBL for three years. We also analyze process of PBL ― for example, learning activities of members, the position of members and supporters in this class. And, we consider the changes of syllabus planning and way of the projects' proceeding for improving learning activities of members in this class.}, title = {学部授業におけるPBLの経験と技術の継承の実践}, year = {2012} }