WEKO3
アイテム
コンシューマ機器向けソフトウェア高速書き換え方式
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/81460
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/81460b2fee46f-8754-45d9-8434-19f3f4b10c00
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Trans(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | コンシューマ機器向けソフトウェア高速書き換え方式 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Method of Software Updating for Consumer Devices | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 研究論文 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
著者所属 | ||||||||
三菱電機株式会社情報技術総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
三菱電機株式会社情報技術総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
三菱電機株式会社情報技術総合研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology R&D Center, Mitsubishi Electric Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology R&D Center, Mitsubishi Electric Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology R&D Center, Mitsubishi Electric Corporation | ||||||||
著者名 |
清原, 良三
田中, 功一
寺島, 美昭
× 清原, 良三 田中, 功一 寺島, 美昭
|
|||||||
著者名(英) |
Ryozo, Kiyohara
Koichi, Tanaka
Yoshiaki, Terashima
× Ryozo, Kiyohara Koichi, Tanaka Yoshiaki, Terashima
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 携帯端末などのコンシューマ向けの機器のソフトウェア規模が巨大化し続けている.パソコンなどと違い,不具合があればソフトウェアの更新をすぐに要するなどコストがかかる.そのためなるべく不具合を少なくして出荷する必要性がある.製品の開発においてはクロス環境上のシミュレータを利用することにより効率良くデバッグ試験などを行うこともできるが,各種ネットワークを利用した場合の複合処理などタイミングに依存して起こる障害などもあり,出荷直前には実機での検証は不可欠である.出荷直前にはデバッグ,コード修正,ビルド,ダウンロード,動作確認の繰返しになる.本論文ではこの繰返しの中で,既存のダウンロード高速化手法を改良,評価し,効果があることを確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper proposes a method for fast downloading the binary code to mobile devices during the testing and debugging phases in the development of mobile devices. The increasing number of features in mobile devices has made it difficult to release bug-free devices. Software for mobile devices has to be developed and tested using a cross-platform simulator. However, many cases have to be considered while using the target devices during testing, making several debugging phases and software update releases inevitable. These processes have to be performed iteratively. Therefore, the time required for the binary code to download to the target devices should be small. In this paper, we improve a previous study for fast downloading for mobile devices and evaluate it. | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌コンシューマ・デバイス&システム(CDS) 巻 2, 号 1, p. 94-103, 発行日 2012-03-21 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2186-5728 | |||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |