@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00081226,
 author = {赤澤, 紀子 and 中山, 泰一 and 角田, 博保 and Noriko, Akazawa and Yasuichi, Nakayama and Hiroyasu, Kakuda},
 issue = {16},
 month = {Mar},
 note = {一般的に,同じ講義を受講している学生でも理解度に差があり,問題に対して感じる難しさは,学生の理解度によって異なる.また,単元の理解度を確認するための演習や確認テストは,履修している全ての学生に対して,同じ小問を出題してきた.しかし,学習意欲の継続には適切な難易度の問題に挑戦することが重要であると考える.そこで,本研究では,テスト実施中に,個々の学生の解答状況に対応した難易度の小問を選んで出題する適応型ドリルシステムの設計,試作を行った., Generally, a student understanding level is different each other even if student attends the same lecture, and the difficulty for a question is different by an understanding level of the student. The same question was chosen for all students in the test and the practice to confirm an understanding level of the studying unit. However, to challenge the appropriate difficult question is significant way in order to continue studying. Therefore, in this study, we newly develop an adaptive drill system that selects the questions of difficulty level corresponding to the situation of the individual student.},
 title = {学習意欲の継続を目的とした適応型ドリル構築の試み},
 year = {2012}
}