WEKO3
アイテム
車車間通信を用いた車線変更協調方式の検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/81189
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/811898d461636-4a56-409a-adf2-5945a0eec50c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 車車間通信を用いた車線変更協調方式の検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Scheduling for Cooperatively Lane Changing by Inter-Vehicle Communication | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
愛知県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
愛知県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
愛知県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
愛知県立大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Aichi Prefectual University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Aichi Prefectual University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Aichi Prefectual University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Aichi Prefectual University | ||||||||
著者名 |
後藤, 剛次
田, 学軍
井手口, 哲夫
奥田, 隆史
× 後藤, 剛次 田, 学軍 井手口, 哲夫 奥田, 隆史
|
|||||||
著者名(英) |
Tsuyoshi, Goto
Xuejun, Tian
Tetsuo, Ideguchi
Takashi, Okuda
× Tsuyoshi, Goto Xuejun, Tian Tetsuo, Ideguchi Takashi, Okuda
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,交通事故や交通渋滞の問題を解決するために,ITS(Intelligent Transport System) といった交通流の円滑化を図るシステムの研究が盛んに行われている.現在,ITS では協調走行と呼ばれる,周辺車両と協力することで交通流における問題を解決する走行方法が期待されている.協調走行において,事故を未然に防止するサービスは数多く開発されているが,いずれもドライバに対して情報を提供するだけで,ドライバが提供情報から主観的な運転を行うことで周辺車両に与える影響が最適であるかはあまり議論されていない.また,走行車両全体の省エネルギーに関する検討はほとんどなされていない.そこで本研究では,協調走行を実現する方法として,周辺車両の情報から客観的に最適だと判断できる運転行動を求める手法と,周辺車両との間で車車間通信による合意形成アルゴリズムを提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In recent years, ITS(Intelligent Transport System) to facilitate traffic flow to run smoothing for solving the problem of traffic accidents and traffic congestion is being researched actively in the world. In ITS, cooperative driving in a way of working with surrounding vehicles is expected to be a potential method. Much of applications to prevent traffic accidents have been developed. However, most of them just provide information to drivers rather than a method for running efficiently. In this paper, in order to realize the cooperative driving, we propose a consensus algorithm by inter-vehicle communication between surrounding vehicles and method leading to objectively optimal action among to around vehicle information. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2012-ITS-48, 号 5, p. 1-8, 発行日 2012-03-09 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |