@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00080443, author = {中村, 陽介 and 三上, 浩司 and 渡辺, 大地 and 大圖, 衛玄 and 伊藤, 彰教 and 川島, 基展 and 竹内, 良太 and Yosuke, Nakamura and Koji, Mikami and Taichi, Watanabe and Moriharu, Ohzu and Akinori, Ito and Motonobu, Kawashima and Ryota, Takeuchi}, issue = {6}, month = {Jan}, note = {近年,スマートフォン向けアプリやソーシャルゲーム等新しい市場に向けたゲームの普及により,その開発スタイルも市場に合わせ多様化する傾向にある.特に,短期間でのゲーム開発は,従来の家庭用ゲーム機向けの大規模な開発とは必要なノウハウが大きく異なっている.この様な新しい開発スタイルにも対応できる人材を育成するため,東京工科大学と日本工学院が合同で行った,短期開発による開発スキルとコミュニケーション能力の向上を重視した新しいスタイルの教育カリキュラムについて,その結果をアンケートと評価データを元に報告を行う., In recent years, the game towards new markets, such as a smart phone application, a social game, etc.The game development style also became complicated as a result. Especially Short-term game development differs in required know-how from large-scale development of the conventional console game. Tokyo University of Technology and Nihon Kogakuin carried out a new education curriculum in order to raise talented people with abundant experience. The new curriculum which improves development skill and communications skills by short-term development is reported in the result based on assessment data.}, title = {多様化するゲーム開発スタイルを見据えた新しい教育カリキュラムの実施報告}, year = {2012} }