@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00080440, author = {遠藤, 結城 and 金森, 由博 and 三谷, 純 and 福井, 幸男 and Yuki, Endo and Yoshihiro, Kanamori and Jun, Mitani and Yukio, Fukui}, issue = {3}, month = {Jan}, note = {本稿では,画像中に物体画像を挿入したときに,水面などでの映り込みを再現する手法について述べる.提案手法では,映り込みのフレネル反射を考慮したマッティングを行い,その情報を用いて挿入した物体による新しい映り込みを合成する.提案手法では基本的に水平面の映り込みを対象としているが,水面に生じる波の細かな凹凸を考慮した,写実的な映り込みを再現することが可能である.提案システムにおいて,ユーザは対話的に物体画像を動かしながら映り込みを編集できる., In this paper, we introduce a method for matting and compositing reflection when an object is pasted in photographs. Although our method mainly handles reflection on horizontal surfaces, we also consider reflection on surfaces with small displacement caused by water waves, which yields realistic results. In our system, the user can interactively move an object while reflection is composited in real time.}, title = {画像における映り込みのマッティングと合成}, year = {2012} }