WEKO3
アイテム
画像における映り込みのマッティングと合成
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80440
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80440667cf04f-71e9-4715-8e85-0d33f2701152
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-01-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 画像における映り込みのマッティングと合成 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Reflection Matting and Compositting on Images | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | アニメーション・レンダリング | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学大学院システム情報工学研究科コンピュータサイエンス専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学大学院システム情報工学研究科コンピュータサイエンス専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学大学院システム情報工学研究科コンピュータサイエンス専攻/JST/ERATO | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学大学院システム情報工学研究科コンピュータサイエンス専攻 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science, University of Tsukuba | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science, University of Tsukuba | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science, University of Tsukuba / Japan Science and Technology Agency / ERATO | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science, University of Tsukuba | ||||||||
著者名 |
遠藤, 結城
金森, 由博
三谷, 純
福井, 幸男
× 遠藤, 結城 金森, 由博 三谷, 純 福井, 幸男
|
|||||||
著者名(英) |
Yuki, Endo
Yoshihiro, Kanamori
Jun, Mitani
Yukio, Fukui
× Yuki, Endo Yoshihiro, Kanamori Jun, Mitani Yukio, Fukui
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では,画像中に物体画像を挿入したときに,水面などでの映り込みを再現する手法について述べる.提案手法では,映り込みのフレネル反射を考慮したマッティングを行い,その情報を用いて挿入した物体による新しい映り込みを合成する.提案手法では基本的に水平面の映り込みを対象としているが,水面に生じる波の細かな凹凸を考慮した,写実的な映り込みを再現することが可能である.提案システムにおいて,ユーザは対話的に物体画像を動かしながら映り込みを編集できる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we introduce a method for matting and compositing reflection when an object is pasted in photographs. Although our method mainly handles reflection on horizontal surfaces, we also consider reflection on surfaces with small displacement caused by water waves, which yields realistic results. In our system, the user can interactively move an object while reflection is composited in real time. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2012-CG-146, 号 3, p. 1-8, 発行日 2012-01-31 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |