ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2012
  4. 2012-CE-113

LBSを用いた授業支援システムの提案と開発

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80430
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80430
62476a38-f641-4673-9204-8c6a7d0c366f
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE12113010.pdf IPSJ-CE12113010.pdf (674.9 kB)
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2012-01-28
タイトル
タイトル LBSを用いた授業支援システムの提案と開発
タイトル
言語 en
タイトル Proposal and Development of a Instruction Support System Using LBS
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
東京電機大学大学院情報環境学研究科
著者所属
東京電機大学大学院情報環境学研究科
著者所属
東京電機大学大学院情報環境学研究科
著者所属
東京電機大学大学院先端科学技術研究科
著者所属
東京電機大学情報環境学部
著者所属
東京電機大学情報環境学部
著者所属(英)
en
Guraduate School of Information Environment,Tokyo Denki University
著者所属(英)
en
Guraduate School of Information Environment,Tokyo Denki University
著者所属(英)
en
Guraduate School of Information Environment,Tokyo Denki University
著者所属(英)
en
Graduate School of Advanced Science and Technology, Tokyo Denki University
著者所属(英)
en
School of Information Environment,Tokyo Denki University
著者所属(英)
en
School of Information Environment,Tokyo Denki University
著者名 加藤, 美和 高松, 智弥 冷水, 友彦 高野, 辰之 小濱, 隆司 宮川, 治

× 加藤, 美和 高松, 智弥 冷水, 友彦 高野, 辰之 小濱, 隆司 宮川, 治

加藤, 美和
高松, 智弥
冷水, 友彦
高野, 辰之
小濱, 隆司
宮川, 治

Search repository
著者名(英) Miwa, Kato Tomoya, Takamatsu Tomohiko, Shimizu Tatsuyuki, Takano Takashi, Kohama Osamu, Miyakawa

× Miwa, Kato Tomoya, Takamatsu Tomohiko, Shimizu Tatsuyuki, Takano Takashi, Kohama Osamu, Miyakawa

en Miwa, Kato
Tomoya, Takamatsu
Tomohiko, Shimizu
Tatsuyuki, Takano
Takashi, Kohama
Osamu, Miyakawa

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 教育現場では,授業で ICT を活用することによって,学力向上に効果があることが示され,効率的な学習の方法として利用が進んでいる.しかし,教授者と学習者に情報端末が介在することになり,学習者と教授者のやりとりを阻害してしまう.そのため,利用者への負担が少ない情報端末の活用法が望まれている.本研究では,位置情報サービス (LBS:Location Based Services) を利用し,教授者の持つ状況 (コンテクスト) を推定することにより学習者と教授者のやりとりを阻害しないインタフェースを持つシステムの提案を行う.このシステムは教授者のコンテクストの推定に教授者と学習者の位置情報を利用して,推定したコンテクストごとに教授者の状況に即した情報を提供する.本稿では開発したプロトタイプシステムと,試験運用による評価について報告する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Equipment using ICT is becoming more common in an educational field. However, an information terminal may encumber communication of educators and students. Therefore, it is desired that the information terminal without burdens is used. In this research, we propose the model which presumes educators' context using a location-based service. And we propose a system with the interface which does not encumber communication of educators and students. This system provides the information suitable for the educators' situation using the position information of educators and students. In this paper, we report on the developed prototype system and the trial result.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2012-CE-113, 号 10, p. 1-11, 発行日 2012-01-28
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 19:48:17.320354
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3