@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00080427, author = {安形, 慶 and 湯浦, 克彦 and Kei, Agata and Katsuhiko, Yuura}, issue = {7}, month = {Jan}, note = {情報システムのモデリング演習を支援するシステムを,学生のモチベーション向上に重点を置き開発した.開発したシステムには学生が自らの成果や意見を相互に参照・評価するための相互評価機能を実装した.開発したシステムを静岡大学情報学部の2年生の授業に適用したところ,評価の投稿数は未だ少数ではあるが,大多数の学生が有用であったと回答した., It is hard for students to maintain their motivations in the modeling lesson because they cannot get concrete outputs in the lesson. The authors analyzed problems of the modeling lesson in Shizuoka Univ. and developed in a new modeling supporting system by using a function, a peer assessment of students, which lets students to refer other students' outputs and exchange one's opinions with other students in this system. When the system is applied to the students, 90% of the students answer useful by questionnaires.}, title = {学生の相互評価を用いたモデリング演習支援システムの開発}, year = {2012} }