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  1. 研究報告
  2. 数理モデル化と問題解決(MPS)
  3. 2011
  4. 2011-MPS-086

異なるプラットフォームで効果的な3Dモデルを表示するためのポリゴンリダクションの方法

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/78733
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/78733
444577cf-57cf-4191-9d05-30ff3f2c33c9
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-MPS11086016.pdf IPSJ-MPS11086016.pdf (3.5 MB)
Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2011-11-24
タイトル
タイトル 異なるプラットフォームで効果的な3Dモデルを表示するためのポリゴンリダクションの方法
タイトル
言語 en
タイトル Polygon reduction for effective 3D model rendering on different platforms
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
奈良女子大学理学部
著者所属
奈良女子大学理学部
著者所属
奈良女子大学大学院人間文化研究科
著者所属
奈良女子大学大学院人間文化研究科
著者所属(英)
en
Faculty of Science, Nara Women's University
著者所属(英)
en
Faculty of Science, Nara Women's University
著者所属(英)
en
Graduate School of Humanities and Sciences, Nara Women's University
著者所属(英)
en
Graduate School of Humanities and Sciences, Nara Women's University
著者名 水野, 志織 奥本, 萌 高田, 雅美 城, 和貴

× 水野, 志織 奥本, 萌 高田, 雅美 城, 和貴

水野, 志織
奥本, 萌
高田, 雅美
城, 和貴

Search repository
著者名(英) Shiori, Mizuno Megumi, Okumoto Masami, Takata Kazuki, Joe

× Shiori, Mizuno Megumi, Okumoto Masami, Takata Kazuki, Joe

en Shiori, Mizuno
Megumi, Okumoto
Masami, Takata
Kazuki, Joe

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,効果的に表示できる最小のポリゴン数の定義を行う.近年,文化財のデジタルデータによる保存が行われている.しかし,ポリゴンのデータ量は莫大で,高い処理能力を持った計算機が必要とされる.一般公開を行う場合,処理能力の低い計算機への適用がなされるべきである.そのため,ポリゴンリダクションを用いて莫大なデータ量を少なくする必要がある.この際,適切なポリゴン数に削減すべきである.この数を定義するために,評価実験を行う.この実験結果として,3次元モデルを表示するピクセル数の50倍が最適であることが分かる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In our research, we define the minimum number of polygons for effective rendering. Recently cultural property is preserved in digital data. Since polyangular data is large, a high performance computer is needed. If it is shown to the public, a low performance should be targeted. Therefore, polygons are reduced to a valid number. We try to define the minimum number. As a result, we find that the number of polygon should be 50 times as many as the number of pixels for rendering 3D models.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10505667
書誌情報 研究報告数理モデル化と問題解決(MPS)

巻 2011-MPS-86, 号 16, p. 1-6, 発行日 2011-11-24
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-21 20:24:53.828431
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