@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00078233, author = {佐藤, 歩夢 and 青木, 輝勝 and Ayumu, Sato and Terumasa, Aoki}, issue = {3}, month = {Oct}, note = {CG における群集制御インターフェースに関する研究はいくつかなされているが,群集がいくつかの経路に分裂して進んでいく様子を再現しようとした研究は筆者らの知る限り存在しない.そこで本研究では,群集に対してマウスにより直観的に複数の移動経路を指定した場合の移動制御について提案し,その概要と評価結果について報告する.提案方式は,フロアフィールドモデルに対して動的なゴールを適用することで,移動経路を制御している.評価実験により,群集の移動経路と指定経路について,高い整合性が得られた., There are a few studies to simulate crowd control interfaces in CG. But there is no study to simulate crowd animation with multiple paths as long as we know. In this paper, we propose a technique to control crowd's traveling intuitively depending on multiple specified paths,and show some evaluation results of the proposed approach. We can control crowd's traveling applying dynamic goal to Floor Field Model on this system. From result of the experiments, we show high compatibility with crowd's travelling courses and specified courses.}, title = {群れ制御インターフェースにおける移動経路制御の試作と評価}, year = {2011} }