WEKO3
アイテム
店舗環境内の停留位置系列から推定した顧客の興味に基づく誘導の実現
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/75674
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/75674409258dc-2972-4f40-ac77-cca0f06213c5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-05-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 店舗環境内の停留位置系列から推定した顧客の興味に基づく誘導の実現 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Recommendation based on Customers' Interests estimated from Sequences of Stop Points in a Retail Shop | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ライフサポート | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科/ATR知能ロボティクス研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR知能ロボティクス研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR知能ロボティクス研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科/ATR知能ロボティクス研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科/ATR知能ロボティクス研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University / ATR Intelligent Robotics Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATR Intelligent Robotics Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATR Intelligent Robotics Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University / ATR Intelligent Robotics Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University / ATR Intelligent Robotics Laboratories | ||||||||
著者名 |
城所, 宏行
亀井, 剛次
篠沢, 一彦
宮下, 敬宏
萩田, 紀博
× 城所, 宏行 亀井, 剛次 篠沢, 一彦 宮下, 敬宏 萩田, 紀博
|
|||||||
著者名(英) |
Hiroyuki, Kidokoro
Koji, Kamei
Kazuhiko, Shinozawa
Takahiro, Miyashita
Norihiro, Hagita
× Hiroyuki, Kidokoro Koji, Kamei Kazuhiko, Shinozawa Takahiro, Miyashita Norihiro, Hagita
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 商業施設の店舗内に設置するセンサ群により,顧客の位置や行動,視線の動き,商品の位置など,購買行動に繋がるデータを計測・蓄積・解析し,ネットワークロボットやデジタルサイネージによる顧客への適切な情報提供を可能にするユビキタスマーケットプラットフォームの研究を進めている.レーザ距離センサにより計測した店舗内の顧客の停留位置系列を用いて顧客の興味を推定し,店舗内に設置されたネットワークロボットとデジタルサイネージが,その推定に基づいて顧客誘導を行う事で,購買行動の支援や,従来店員が行っている顧客の興味に応じた商品推薦が実現できると考えられる.本報告では,顧客の購買行動に基づいたネットワークロボットやデジタルサイネージによる顧客への誘導を実現する誘導モデルの検討と,実験用店舗で行なった実証実験について報告する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We have been developing a network robot system named“ Ubiquitous Market Platform.” With the proposed platform, shopping malls are equipped with various kinds of sensors to understand the purchasing behaviors of customers from observation of customers' trajectories and eye movements, etc. This paper proposes a recommendation method represented with network robot and digital signage based on customers' interests estimated from sequences of stop points measured by LRFs in store environment. It also reports a user study in the experimental environment to evaluate the proposed method. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1155524X | |||||||
書誌情報 |
研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN) 巻 2011-GN-80, 号 8, p. 1-8, 発行日 2011-05-12 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |