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アイテム
要因語辞書と出現位置を用いた消費行動要因分析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/75667
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/75667880e7bdf-2d9f-4f70-8b0a-1eefd6bf4d11
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
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| オープンアクセス | ||
| Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2011-05-12 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 要因語辞書と出現位置を用いた消費行動要因分析 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | Analysis of Consumer Decision Factors utilizing Factor Dictionary and Word Positions | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | ログ活用・情報検索 | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
| 資源タイプ | technical report | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 日本電信電話株式会社, NTTサイバーソリューション研究所 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 日本電信電話株式会社, NTTサイバーソリューション研究所 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 日本電信電話株式会社, NTTサイバースペース研究所 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 日本電信電話株式会社, NTTサイバーソリューション研究所 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 日本電信電話株式会社, NTTサイバーソリューション研究所 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| NTT Cyber Solutions Laboratories, NTT Corporation | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| NTT Cyber Solutions Laboratories, NTT Corporation | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| NTT Cyber Space Laboratories, NTT Corporation | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| NTT Cyber Solutions Laboratories, NTT Corporation | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| NTT Cyber Solutions Laboratories, NTT Corporation | ||||||||
| 著者名 |
川中, 翔
宮田, 章裕
東中, 竜一郎
星出, 高秀
藤村, 考
× 川中, 翔 宮田, 章裕 東中, 竜一郎 星出, 高秀 藤村, 考
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| 著者名(英) |
Sho, Kawanaka
Akihiro, Miyata
Ryuichiro, Higashinaka
Takahide, Hoshide
Ko, Fujimura
× Sho, Kawanaka Akihiro, Miyata Ryuichiro, Higashinaka Takahide, Hoshide Ko, Fujimura
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| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | レビュー記事を入力として、様々な消費行動を引き起こした要因の推定とその影響力の算出を行う手法を提案する.本研究では,消費行動実施の決断にポジティブな影響を与えた事象や状態,条件を要因と定義し,個別の要因を抽象的に表現する語を要因語と定義する.提案手法では,要因語を獲得するためにコーパスから生成する要因語辞書および記事中の語の出現位置を用いる.要因語辞書は,出現文脈に依存せず高確率で要因を表す語のリストであり,文脈からでは推定が難しい要因箇所に含まれる要因語を確実に要因と推定するために用いる.語の出現位置は,文脈情報の一つであり,要因語辞書に含まれない出現頻度の低い要因語を,適切に獲得するために用いる.実レビュー記事を用いた検証実験において,提案手法は比較手法に比べ高い適合率で要因語を獲得できることを示した. | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | We propose a method for analyzing factors for consumer decisions. We define factors as events or conditions that provide people with the opportunity to consume products or services, and factor words as words that represent each factors abstractly. Our method uses Factor Dictionary, that consists of words meeting the predefined requirements, to improve the precision of extracting factor words that are frequently used. We also employ the word position information within the document to obtain rare factor words. Compared to baseline methods, our method offers better performance in extracting factor words. | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AA1155524X | |||||||
| 書誌情報 |
研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN) 巻 2011-GN-80, 号 1, p. 1-8, 発行日 2011-05-12 |
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| Notice | ||||||||
| SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||