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アイテム
チェスプログラムを用いた合議アルゴリズムの効果の検証
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/74624
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/7462456763a1e-132f-45ca-8709-6f60d33ff678
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
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| オープンアクセス | ||
| Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2011-06-24 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | チェスプログラムを用いた合議アルゴリズムの効果の検証 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | Consultation Algorithm for Computer Chess | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 合議システム | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
| 資源タイプ | technical report | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 電気通信大学情報理工学研究科情報・通信工学専攻 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 電気通信大学先端領域教育研究センター | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 電気通信大学情報理工学研究科情報・通信工学専攻 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Department of Communication Engineering and Informatics, Graduate School of Informatics and Engineering, The University of Electro-Communications | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| The Center for Frontier Science and Engineering, The University of Electro-Communications | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Department of Communication Engineering and Informatics, Graduate School of Informatics and Engineering, The University of Electro-Communications | ||||||||
| 著者名 |
大森, 誠也
保木, 邦仁
伊藤, 毅志
× 大森, 誠也 保木, 邦仁 伊藤, 毅志
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| 著者名(英) |
Seiya, Omori
Kunihito, Hoki
Takeshi, Ito
× Seiya, Omori Kunihito, Hoki Takeshi, Ito
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| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | チェスプログラムを用いた合議アルゴリズムの効果の検証 | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | In this paper, the performance of consultation algorithm is examined in computer Chess. An open source program Crafty is used as a fair implementation of chess programs. Two kinds of experiments are presented. The first one is self-competitions, and the second one is solving a collection of chess problems. The first results show that the winning rate of an optimistic player with 4 base programs against the original one is 60%. The second results show that the rate of correct answers with the standard search depth 8 increased from 59% to 67% using optimistic consultation algorithm with 16 base programs. These results indicate that consultation algorithm is effective in computers Chess. | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AA11362144 | |||||||
| 書誌情報 |
研究報告ゲーム情報学(GI) 巻 2011-GI-26, 号 5, p. 1-7, 発行日 2011-06-24 |
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| Notice | ||||||||
| SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||