@article{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00074133,
 author = {高上, 治之 and 矢崎, 俊志 and 安島, 雄一郎 and 清水, 俊幸 and 石畑, 宏明 and Haruyuki, Takaue and Syunji, Yazaki and Yuichiro, Ajima and Toshiyuki, Shimizu and Hiroaki, Ishihata},
 issue = {3},
 journal = {情報処理学会論文誌コンピューティングシステム(ACS)},
 month = {May},
 note = {筆者らは Mesh・Torus ネットワーク上での全対全通信アルゴリズム A2AT を提案した.本論文では,A2AT の通信性能をフリットレベルのネットワークシミュレータを用いて評価した結果について報告する.現実的なモデルである,物理チャネルあたりのバーチャルチャネル数を 2 とした場合,予測値に対し平均約 1.09 倍の通信時間であり,既存の全対全通信アルゴリズムと比較して,約 12.3~48.0% 通信時間が低減され,ネットワークサイズが大きくなるほど優位であった.通信の開始時刻は各ノードでばらつきがある場合でも,ノード内でローカルな送受信の待ち合わせを行うことにより,各ノードでのわずかなタイミングのずれが全体の通信性能に影響を与えないことを示した.各ノードからの送信数を増やした場合は,送信数 1 のときと比べ,Mesh では平均約 18.8%,Torus では平均約 41.2% 通信時間が低減された., In this study, we evaluate the performance of a previously proposed all-to-all communication algorithm for torus and mesh networks (A2AT) by using a flit-level simulator. Under the realistic assumption that two virtual channels are used, the A2AT computation speed was 1.09 times the analytically predicted speed. And the A2AT communication time was 12.3% to 48.0% lower than that of an existing algorithm. Moreover, this difference increased with the network size. We show that the difference in the initialization times of the nodes had little effect on the communication performance. When the number of concurrent message transfers was set to more than one, A2AT communication time was reduced by 18.8% for the mesh network and by 41.2% for the torus network compared to that when the number of concurrent transfers was set to one.},
 pages = {36--46},
 title = {2次元Mesh・Torusネットワーク上での最適全対全通信アルゴリズムの評価},
 volume = {4},
 year = {2011}
}