@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00071330,
 author = {浦, 晃 and 横山, 大作 and 近山, 隆 and Akira, URA and Daisaku, YOKOYAMA and Takashi, CHIKAYAMA},
 book = {ゲームプログラミングワークショップ2010論文集},
 issue = {12},
 month = {Nov},
 note = {従来の並列ゲーム木探索手法の多くは、プロセッサが数十という環境を想定しているため、計算量を抑制することに配慮するあまり並列度が低下し、多数のプロセッサを有効利用できない。本稿では、数百以上のプロセッサからなる環境において大きな速度向上を実現するために、必要なタスクの実行を妨げないようにスケジューリングしつつ、必要性が明らかでないタスクも投機実行することを提案する。提案手法を実装して評価したところ、タスクの粒度と優先度の設定が適切であれば、大きな速度向上が得られることがわかった。また、逐次探索プログラムとの対戦でも提案手法の優位性を示すことができた。, Most of the conventional parallel game tree search methods try to prevent increased total computation in environments with dezens of processors, resulting in low parallelism, which cannot utilize a large number of processors effectively. In this paper, we propose a method to realize large speed-up in environments with hundreds of processors by executing speculative tasks, which may revealed to be unnecessary afterwords. These speculative tasks are controlled so as not to disturb mandatory tasks. Evaluation through implementing the proposed method shows high speed-up with appropriate granularity and priority settings. It also shows better performance than program with conventional method.},
 pages = {134--141},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {投機を用いた並列ゲーム木探索の効率化},
 volume = {2010},
 year = {2010}
}