ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 情報システムと社会環境(IS)
  3. 2010
  4. 2010-IS-114

ロールプレイ演習システムを用いたプロジェクトマネジメント教育

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/71181
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/71181
f6aeb0d2-f6a6-40a4-9286-211fae6f1f1a
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-IS10114002.pdf IPSJ-IS10114002.pdf (1.2 MB)
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2010-11-24
タイトル
タイトル ロールプレイ演習システムを用いたプロジェクトマネジメント教育
タイトル
言語 en
タイトル An approach to project management education based on providing a role-play environment
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者名 中村, 太一 野口, 達也 亀田, 弘之 高嶋, 章雄 丸山, 広

× 中村, 太一 野口, 達也 亀田, 弘之 高嶋, 章雄 丸山, 広

中村, 太一
野口, 達也
亀田, 弘之
高嶋, 章雄
丸山, 広

Search repository
著者名(英) Taichi, Nakamura Tatsuya, Noguchi Hiroyuki, Kameda Akio, Takashima Hiroshi, Maruyama

× Taichi, Nakamura Tatsuya, Noguchi Hiroyuki, Kameda Akio, Takashima Hiroshi, Maruyama

en Taichi, Nakamura
Tatsuya, Noguchi
Hiroyuki, Kameda
Akio, Takashima
Hiroshi, Maruyama

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 OJT よりはるかに多くのプロジェクト,極めて高リスクで困難なプロジェクト,および現実には人間関係が損なわれるプロジェクトの疑似体験ができるロールプレイ演習は大学でのプロジェクトマネジメント教育に有効である.本報告は,オンライン・グループワーク演習環境での 4 回のロールプレイ演習をとおし,意思決定に必要な情報共有ができた学習者の割合が 68% に増えたことから,ロールプレイ演習の有効性があることを述べる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Role-play training is one of the most effective methods of project management education. A learner should be immersed in the role assigned to him or her, to act like a stakeholder participating in a virtual project, and is required to share information and exchange opinions in order to solve the problems arising in the virtual project. This paper proposes a method for developing a role-play scenario using UML(Unified Modeling Language) to define the virtual project and describes the effectiveness of the role-play training for project management education. According to the results of analyzing the behavior track records of each learner, the ratio of the number of students who shared information satisfactorily to the total number of students increased from 17% to 85%, and the number of students who exchanged opinions in an appropriate manner increased from 34% to 88%.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11253943
書誌情報 研究報告情報システムと社会環境(IS)

巻 2010-IS-114, 号 2, p. 1-8, 発行日 2010-11-24
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 23:10:30.875600
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3