WEKO3
アイテム
実習授業における学生探索を目的とした自律エージェントシステムの開発
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/71057
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/7105704ae06b5-5298-4b2c-831f-2f99c056c480
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
|
|
| オープンアクセス | ||
| Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2010-11-13 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 実習授業における学生探索を目的とした自律エージェントシステムの開発 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | Development of Autonomous Agent System which Aims to Student Search in Practical Lesson | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
| 資源タイプ | technical report | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 東京電機大学大学院 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 東京電機大学 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 東京電機大学大学院 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 東京電機大学 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Graduate School of Tokyo Denki University | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Tokyo Denki University | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Graduate School of Tokyo Denki University | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Tokyo Denki University | ||||||||
| 著者名 |
松田, 承一
冷水, 友彦
高野, 辰之
宮川, 治
× 松田, 承一 冷水, 友彦 高野, 辰之 宮川, 治
|
|||||||
| 著者名(英) |
Shoichi, Matsuda
Tomohiko, Shimizu
Tatsuyuki, Takano
Osamu, Miyakawa
× Shoichi, Matsuda Tomohiko, Shimizu Tatsuyuki, Takano Osamu, Miyakawa
|
|||||||
| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | 大学などで行われる実習授業において教員やアシスタントは教室内を巡回しながら課題に取り組む各学生の途中経過や結果に応じて必要な指導を行う.しかし,授業時間内において指導が必要な学生全員を把握することは難しい.また,各教員やアシスタントによる指導の判断基準の違いから,学生は適切な教育を受けられない場合がある.そこで本稿では,自律エージェントの非同期的な動作により学生の探索を行うシステムの開発について述べる. | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | The practice lesson is performed at the university. In these lessons, teachers and assistants are patrolling the inside of a classroom. They teach to the students who tackle a exercise. However, it is difficult for instruction to grasp all required students in within the time. Moreover, there is a difference in the criterion of judgment of instruction by each teacher or an assistant. Therefore, the student cannot receive suitable education. This paper describes development of the system which looks for a student by asynchronous operation of autonomous agents. | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
| 書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2010-CE-107, 号 6, p. 1-8, 発行日 2010-11-13 |
|||||||
| Notice | ||||||||
| SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||