WEKO3
アイテム
リアルタイムアプリケーションの開発におけるフレームワークの選択支援手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/70833
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/708338ec3f2e2-20de-473b-bc87-09c3a03968bb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2010-11-04 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | リアルタイムアプリケーションの開発におけるフレームワークの選択支援手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Support Method for Framework Selection in Developments of Real-time Applications | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | プロジェクト予測 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
甲南大学大学院自然科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
甲南大学大学院自然科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Natural Science, Konan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Natural Science, Konan University | ||||||||
著者名 |
手塚, 裕輔
新田, 直也
× 手塚, 裕輔 新田, 直也
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著者名(英) |
Yusuke, Tezuka
Naoya, Nitta
× Yusuke, Tezuka Naoya, Nitta
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,アプリケーションの設計と実装の再利用性を高める仕組みとしてアプリケーションフレームワークが広く用いられ成果をあげている.しかしながら現実のアプリケーション開発においては,プロジェクトに適合しないアプリケーションフレームワークを選択して,実装段階になるまでその不適合性に気づかず,最終的にプロジェクト全体に大きな損失を与えてしまうといった場合も少なくない.そこで本研究では,最小限のドキュメントとソースコードを元にアプリケーションフレームワークが開発対象のリアルタイムアプリケーションの要求仕様に適合しているか否かを評価する効率の良い手法を提案する.本稿では,提案手法の適用事例として2つの3Dゲームフレームワークを対象に適合性の評価を行った.その結果,ある種のゲームアプリケーションを実装する上での問題点を実際に実装を行うことなく発見することができた. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently, application frameworks are widely used to improve the reusability of designs and imprements of application software. However in a real-world application development, it sometimes happens that the developpers select an application framework which is unsuitable for their project, they cannot notice the unsuitableness until the implementation process has started and finally the unsuitableness causes a serious loss to the project. Therefore in this research, we present an efficient method to assess whether a given application framework meets the requirements specification of a real-time application to be developed from the minimal documents and the source code of the framework. In this paper, we have evaluated two real-world 3D game frameworks based on our method for a case study, and have found several problems on the implementation of a certain game application without implementing it. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112981 | |||||||
書誌情報 |
研究報告ソフトウェア工学(SE) 巻 2010-SE-170, 号 3, p. 1-7, 発行日 2010-11-04 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |