ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 情報システムと社会環境(IS)
  3. 2010
  4. 2010-IS-113

PBLにおける学生間での経験と技術の継承

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/70300
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/70300
25fc7912-9a78-46d4-8745-c1fa4bb3f778
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-IS10113010.pdf IPSJ-IS10113010.pdf (935.8 kB)
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2010-09-06
タイトル
タイトル PBLにおける学生間での経験と技術の継承
タイトル
言語 en
タイトル Transmission of Experience and Skills between Students in Problem Based Learning
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報システム教育の報告
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
静岡県立大学経営情報学部
著者所属
静岡県立大学経営情報学部
著者所属
静岡県立大学経営情報学部
著者所属
静岡県立大学大学院経営情報学研究科
著者所属
静岡県立大学経営情報学部
著者所属
静岡県立大学国際関係学部
著者所属
静岡県立大学経営情報学部
著者所属(英)
en
School of Administration and Informatics, University of Shizuoka
著者所属(英)
en
School of Administration and Informatics, University of Shizuoka
著者所属(英)
en
School of Administration and Informatics, University of Shizuoka
著者所属(英)
en
Graduate school of Administration and Informatics, University of Shizuoka
著者所属(英)
en
School of Administration and Informatics, University of Shizuoka
著者所属(英)
en
Faculty of International Relations, University of Shizuoka
著者所属(英)
en
School of Administration and Informatics, University of Shizuoka
著者名 鍋田, 真一 横山, 航 山本, 洸希 細澤, あゆみ 湯瀬, 裕昭 青山, 知靖 鈴木, 直義

× 鍋田, 真一 横山, 航 山本, 洸希 細澤, あゆみ 湯瀬, 裕昭 青山, 知靖 鈴木, 直義

鍋田, 真一
横山, 航
山本, 洸希
細澤, あゆみ
湯瀬, 裕昭
青山, 知靖
鈴木, 直義

Search repository
著者名(英) Shinichi, Nabeta Wataru, Yokoyama Hiroki, Yamamoto Ayumi, Hosozawa Hiroaki, Yuze Tomoyasu, Aoyama Naoyoshi, Suzuki

× Shinichi, Nabeta Wataru, Yokoyama Hiroki, Yamamoto Ayumi, Hosozawa Hiroaki, Yuze Tomoyasu, Aoyama Naoyoshi, Suzuki

en Shinichi, Nabeta
Wataru, Yokoyama
Hiroki, Yamamoto
Ayumi, Hosozawa
Hiroaki, Yuze
Tomoyasu, Aoyama
Naoyoshi, Suzuki

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文では,Web アプリケーション開発に関する大学 3 年生向けの授業での実践を報告する.この授業では,開発の企画立案から最終段階までをすべて受講生が行っている.受講生のうち,PBL での大規模なシステム開発の経験がある 3 名の学生は,他の受講生への助言に徹している.彼らの経験や技術が他の受講生にどのように継承されるかを検討する.また,この講義の目的の達成度を分析するために実施したアンケート調査の結果を考察する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper reports on a web application development class for third-year undergraduate students at our university. In the class, the instructor encourages students to independently carry out all of the processes of development, from planning to the final phase. Three students in the class had previously developed a large-scale system in another Problem Based Learning (PBL) project, and worked in this project as advisors, not as developers. In this paper, we discuss how their experience and skills were passed on to other students. We also consider the results of a questionnaire survey examining the degree to which the purpose of the class was achieved.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11253943
書誌情報 研究報告情報システムと社会環境(IS)

巻 2010-IS-113, 号 10, p. 1-8, 発行日 2010-09-06
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 23:31:08.272454
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3