ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 音声言語情報処理(SLP)
  3. 2010
  4. 2010-SLP-081

日本人英語学習者の音声文理解にプロソディ情報が果たす役割

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/69535
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/69535
f551a59f-182e-476b-b64f-5aae5b0dca56
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SLP10081010.pdf IPSJ-SLP10081010.pdf (1.2 MB)
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2010-05-20
タイトル
タイトル 日本人英語学習者の音声文理解にプロソディ情報が果たす役割
タイトル
言語 en
タイトル How Japanese learners of English pay attention to prosodic cues in aurally presented English sentences
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生セッション2
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
慶應義塾大学
著者所属
早稲田大学
著者所属
慶應義塾大学
著者所属(英)
en
Keio University
著者所属(英)
en
Waseda University
著者所属(英)
en
Keio University
著者名 中村, 智栄 原田, 康也 石崎, 俊

× 中村, 智栄 原田, 康也 石崎, 俊

中村, 智栄
原田, 康也
石崎, 俊

Search repository
著者名(英) Chie, Nakamura Yasunari, Harada Shun, Ishizaki

× Chie, Nakamura Yasunari, Harada Shun, Ishizaki

en Chie, Nakamura
Yasunari, Harada
Shun, Ishizaki

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では、文を構成している要素を統語的まとまりに分け、その区切れを示すプロソディの 「統語的韻律機能」 の側面に焦点を当て、日本人英語学習者が音声文理解において音声言語に特有の情報であるプロソディ情報と、文字言語上でも表現される構文情報のどちらに依存した処理を行っているかについて 2 種類の実験を行った。実験結果から、英語音声文理解において初級英語学習者がプロソディ情報を重要な手がかりとする一方、英語力が上がるに従い、学習者は構文情報を重要な手がかりとした理解をするようになる可能性が示された。
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to determine what information Japanese EFL learners tend to rely on in analyzing sentence structure in English and if it varies with their English levels. The experiments were performed to determine which types of information between prosodic and syntactic cues Japanese EFL learners would apply to the sentence structure, under conditions where syntax and prosody were placed in conflict. As a result of the experiments, prosodic cues seem to be the most important information for Japanese EFL learners at primary level, but as the learners' English levels become higher, they tend to rely more on syntactic cues in sentence comprehension.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10442647
書誌情報 研究報告音声言語情報処理(SLP)

巻 2010-SLP-81, 号 10, p. 1-8, 発行日 2010-05-20
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 23:53:43.431457
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3