@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00067798, author = {里田, 旭彦 and 横澤, 誠 and 木下, 貴史 and Akihiko, Satoda and Makoto, Yokozawa and Takafumi, Kinoshita}, issue = {10}, month = {Feb}, note = {スマートフォンなどの普及を通じた拡張現実という新たな空間の浸透は,それに応じた新たな価値や情報,知識に関する人間の営みを創出しつつある.一方,社会の発展の中核を担う諸組織にとって,効率的・効果的な広告を配することによって適切な顧客と価値を結ぶことは急務である.本研究では従来のウェブの空間と拡張現実の空間における広告の動向を整理し,その広告効果の測定比較への指針とすることを試みる., The augmented reality(AR), permeating through the prevailing smartphones, is driving human into the behaviors on the new values, information and knowledge. At the same time, the optimized matching of needs and seeds is an urgent business for organizations which are responsible for the development of our society. This article aims at structuring the situations surrounding the advertisements in the web and the AR and piloting the measurement comparison of them.}, title = {ウェブと拡張現実における広告の分類と特徴に関する研究}, year = {2010} }