WEKO3
アイテム
マイクロブログを対象としたユーザ特性分析に基づく類似ユーザの発見および推薦方式
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/66698
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/66698ce511933-9a61-4427-8a0e-78b8f358bc84
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-11-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | マイクロブログを対象としたユーザ特性分析に基づく類似ユーザの発見および推薦方式 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | User Recommendation Method For Micro-Blogging Services Based on User Posting Analysis | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | セッション:ブログ | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社きざしカンパニー | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社きざしカンパニー | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社きざしカンパニー | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都産業大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都産業大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
kizasi Company,inc | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
kizasi Company,inc | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
kizasi Company,inc | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto Sangyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto Sangyo University | ||||||||
著者名 |
桑原, 雄
稲垣, 陽一
草野, 奉章
中島, 伸介
張, 建偉
× 桑原, 雄 稲垣, 陽一 草野, 奉章 中島, 伸介 張, 建偉
|
|||||||
著者名(英) |
Yu, Kuwabara
Yoichi, Inagaki
Tomoaki, Kusano
Shinsuke, Nakajima
Jianwei, Zhang
× Yu, Kuwabara Yoichi, Inagaki Tomoaki, Kusano Shinsuke, Nakajima Jianwei, Zhang
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,ブログや SNS 等,ユーザの生活体験が直接反映されたコンテンツが数多く配信されるようになってきている.我々は,これらのコンテンツを解析することで,ユーザの生活体験に基づいたシソーラスを半自動的に作成するシステムの研究開発を行っている.本稿では,このシステムを用いて作成したシソーラスを用いて,マイクロブログ上でユーザが発信した情報を分析し,特徴的なトピックやそれに対する感情を抽出することで,興味,志向が類似したユーザを発見する方法,及び類似ユーザを推薦する手法を提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently, the internet has experienced an explosion of personal media from social media sites such as blogs, Facebook, Twitter and so on. Much of this persona media describes a person’s life experiences and events, ranging from the mundane to the intriguing. As it is such, we are developing a life experience thesaurus system which can automatically recognize the life experiences based upon textual analysis. In this paper, we describe the use of this thesaurus in our micro-blogging user recommendation system. This system analyzes user postings, extracting the topics and sentiments, and lastly recommends similar users. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112482 | |||||||
書誌情報 |
研究報告データベースシステム(DBS) 巻 2009-DBS-149, 号 18, p. 1-3, 発行日 2009-11-13 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |