ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)
  3. 2009
  4. 2009-CVIM-167

対象物と照明環境の実測値を用いた絵画における陰影表現の解析

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/62871
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/62871
05a74f2e-b852-4549-89ed-31b1c488ab9d
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CVIM09167007.pdf IPSJ-CVIM09167007.pdf (8.7 MB)
Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2009-06-02
タイトル
タイトル 対象物と照明環境の実測値を用いた絵画における陰影表現の解析
タイトル
言語 en
タイトル Analysis of shadowing depictions of paintings using information of motifs and lighting
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 卒論セッション・概要発表1
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
東京大学
著者所属
東京大学
著者所属
東京大学
著者所属
東京大学
著者所属
東京藝術大学
著者所属
東京藝術大学
著者所属
東京藝術大学
著者所属
東京藝術大学
著者所属(英)
en
University of Tokyo
著者所属(英)
en
University of Tokyo
著者所属(英)
en
University of Tokyo
著者所属(英)
en
University of Tokyo
著者所属(英)
en
Tokyo University of the Arts
著者所属(英)
en
Tokyo University of the Arts
著者所属(英)
en
Tokyo University of the Arts
著者所属(英)
en
Tokyo University of the Arts
著者名 和田, 明菜 川上, 玲 工藤, 俊亮 池内, 克史 小町谷, 圭 三浦, 高宏 松井, 茂 藤幡, 正樹

× 和田, 明菜 川上, 玲 工藤, 俊亮 池内, 克史 小町谷, 圭 三浦, 高宏 松井, 茂 藤幡, 正樹

和田, 明菜
川上, 玲
工藤, 俊亮
池内, 克史
小町谷, 圭
三浦, 高宏
松井, 茂
藤幡, 正樹

Search repository
著者名(英) Akina, Wada Rei, Kawakami Shunsuke, Kudoh Katsushi, Ikeuchi Kei, Komachiya Takahiro, Miura Shigeru, Matsui Masaki, Fujihata

× Akina, Wada Rei, Kawakami Shunsuke, Kudoh Katsushi, Ikeuchi Kei, Komachiya Takahiro, Miura Shigeru, Matsui Masaki, Fujihata

en Akina, Wada
Rei, Kawakami
Shunsuke, Kudoh
Katsushi, Ikeuchi
Kei, Komachiya
Takahiro, Miura
Shigeru, Matsui
Masaki, Fujihata

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ノンフォトリアリスティック・レンダリングは絵画的な画像を生成するコンピュータ・グラフィクスの分野で盛んに研究されている。しかし、これらの解析手法は絵画から画家の筆使いや色、物体の輪郭などの表面的な特徴を学習し、これを写真に適用するといった、二次元から二次元への写像に限定されている。提案手法では、画家の陰影表現を、モチーフと照明の実測値を基に解析する。モチーフや照明環境は、画家の描画表現が豊かになるよう、入念に設計する。設計した三次元の実環境を画家に描いてもらい、これと作成された絵画を比較して解析を行う。実環境に基づいた解析を行うことで、環境を捉えるところから始まる人間の一連の絵画作成メカニズムを調べる。
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Non-photorealistic rendering has been intensively studied as a computer graphics research field. However, CG methods are limited to two-dimensional mapping; extracted features such as brush strokes, color, and contours from paintings are only applied to photographs. The proposed method analyzes painters' implicit interpretations of shading based on real radiances of motifs and lighting. The motifs and the lighting environment are carefully designed so that the artists' expression becomes evident. Having professional artists draw a carefully controlled and measurable scene, the paper analyzes the shading expression by comparing the brightness of measured and painted scene. This approach enables us to explore the human painting mechanism, which starts from raw visual recognition of the world.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11131797
書誌情報 研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)

巻 2009-CVIM-167, 号 7, p. 1-8, 発行日 2009-06-02
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 02:23:45.056991
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3