@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00061818,
 author = {藪崎, 仁史 and 松原, 大典 and Hitoshi, Yabusaki and Daisuke, Matsubara},
 issue = {21(2009-IOT-4)},
 month = {Feb},
 note = {冗長パスによるトランスポートの高信頼化を実現する高信頼トランスポートにおいて,低遅延・高信頼な通信特性を要求するミッションクリティカルなアプリケーションのユーザ数の増大やトラフィック量の増大に対応するため,帯域を有効活用した冗長パスを自動的に算出する経路制御が必要になる。高信頼トランスポートの経路制御には経路計算アルゴリズムと予備パスの帯域確保アルゴリズムが必要になるが,従来の経路計算アルゴリズムでは遅延制約と帯域有効活用を考慮した際,計算コストが高くなるという問題がある。本報告では,経路計算アルゴリズムと予備パスの帯域確保アルゴリズムを検討し,遅延制約を満たしつつ,帯域を有効活用する経路を低い計算コストで算出する複路計算アルゴリズムを評価した。本アルゴリズムのシミュレーション評価によって現用の方式と同等の計算コストで2.2倍のパス数を収容できることを確認した。, A reliable transport realizes low-delay and reliable communication for mission critical applications. In order to overcome increase of users and data traffic, an automatic path control is necessary for the reliable transport to calculate redundant paths utilizing network resource effectively. However, the conventional path calculation algorithms with a delay constraint are not suitable for the network operation due to long calculation time. In this paper, we propose an algorithm which calculates optimal active and backup paths with the delay constraint, and evaluate effectiveness of resource utilization and calculation time. The proposed algorithm enables the network to accommodate 2.2 times traffic numbers as many as the current algorithm used as the network operation.},
 title = {高信頼トランスポートの経路制御に関する検討},
 year = {2009}
}