WEKO3
アイテム
内部ボクセル情報を用いたマーチング・キューブ法における等値面分解能の向上
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/61315
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/61315fff75ddd-f7b8-4ae1-9cbd-07db20567a67
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-02-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 内部ボクセル情報を用いたマーチング・キューブ法における等値面分解能の向上 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | The improvement of conformity of isosurface on Marching Cubes algorithm with internal voxels in sampling distance | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
三菱プレシジョン株式会社 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
有限会社プサイ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
三菱プレシジョン株式会社 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
三菱プレシジョン株式会社 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
三菱プレシジョン株式会社 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Mitsubisi Precision Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
PSI ( Problem Solving Institute ) Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Mitsubisi Precision Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Mitsubisi Precision Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Mitsubisi Precision Co., Ltd. | ||||||||
著者名 |
高波, 健太郎
藤野, 勝
長坂, 学
菊川, 孝明
緒方, 正人
× 高波, 健太郎 藤野, 勝 長坂, 学 菊川, 孝明 緒方, 正人
|
|||||||
著者名(英) |
Kentaro, Takanami
Masaru, Fujino
Manabu, Nagasaka
Takaaki, Kikukawa
Masato, Ogata
× Kentaro, Takanami Masaru, Fujino Manabu, Nagasaka Takaaki, Kikukawa Masato, Ogata
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では,等値面生成アルゴリズムとして広く知られているマーチング・キューブ法の等値面決定則の改良法について述べる. 4 面体有限要素モデル生成時の前段として,マーチング・キューブ法を用いた等値面生成を行なう必要があり,提案手法では,サンプリングしたボリュームデータに対して等値面生成を行なう場合にサンプリング間隔内部のボクセル情報も考慮して等値面を決定する.提案手法は従来手法で作成した 4 面体有限要素モデルよりも少ない有限要素数で幾何的形状の特徴の表現に優れたモデル生成が可能となった. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we propose a method to improve Marching Cubes algorithm. The model for a real-time surgical simulator which we are developing uses tetrahedral FEM models. To generate tetrahedrons we have to apply isosurface generation. This isosurface generation greatly affects geometrical conformity of original model. We improve traditional Marching Cubes algorithm to use information of voxels those are hidden in specified sampling distance. The experiments have shown that the method generated less number of triangle surface patches compare to the traditional method with reasonable geometrical conformity. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2009, 号 12(2009-CG-134), p. 7-12, 発行日 2009-02-09 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |