ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
  3. 2009
  4. 12(2009-CG-134)

内部ボクセル情報を用いたマーチング・キューブ法における等値面分解能の向上

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/61315
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/61315
fff75ddd-f7b8-4ae1-9cbd-07db20567a67
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CG09134002.pdf IPSJ-CG09134002 (416.0 kB)
Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2009-02-09
タイトル
タイトル 内部ボクセル情報を用いたマーチング・キューブ法における等値面分解能の向上
タイトル
言語 en
タイトル The improvement of conformity of isosurface on Marching Cubes algorithm with internal voxels in sampling distance
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
三菱プレシジョン株式会社
著者所属
有限会社プサイ
著者所属
三菱プレシジョン株式会社
著者所属
三菱プレシジョン株式会社
著者所属
三菱プレシジョン株式会社
著者所属(英)
en
Mitsubisi Precision Co., Ltd.
著者所属(英)
en
PSI ( Problem Solving Institute ) Co., Ltd.
著者所属(英)
en
Mitsubisi Precision Co., Ltd.
著者所属(英)
en
Mitsubisi Precision Co., Ltd.
著者所属(英)
en
Mitsubisi Precision Co., Ltd.
著者名 高波, 健太郎 藤野, 勝 長坂, 学 菊川, 孝明 緒方, 正人

× 高波, 健太郎 藤野, 勝 長坂, 学 菊川, 孝明 緒方, 正人

高波, 健太郎
藤野, 勝
長坂, 学
菊川, 孝明
緒方, 正人

Search repository
著者名(英) Kentaro, Takanami Masaru, Fujino Manabu, Nagasaka Takaaki, Kikukawa Masato, Ogata

× Kentaro, Takanami Masaru, Fujino Manabu, Nagasaka Takaaki, Kikukawa Masato, Ogata

en Kentaro, Takanami
Masaru, Fujino
Manabu, Nagasaka
Takaaki, Kikukawa
Masato, Ogata

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文では,等値面生成アルゴリズムとして広く知られているマーチング・キューブ法の等値面決定則の改良法について述べる. 4 面体有限要素モデル生成時の前段として,マーチング・キューブ法を用いた等値面生成を行なう必要があり,提案手法では,サンプリングしたボリュームデータに対して等値面生成を行なう場合にサンプリング間隔内部のボクセル情報も考慮して等値面を決定する.提案手法は従来手法で作成した 4 面体有限要素モデルよりも少ない有限要素数で幾何的形状の特徴の表現に優れたモデル生成が可能となった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper, we propose a method to improve Marching Cubes algorithm. The model for a real-time surgical simulator which we are developing uses tetrahedral FEM models. To generate tetrahedrons we have to apply isosurface generation. This isosurface generation greatly affects geometrical conformity of original model. We improve traditional Marching Cubes algorithm to use information of voxels those are hidden in specified sampling distance. The experiments have shown that the method generated less number of triangle surface patches compare to the traditional method with reasonable geometrical conformity.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10100541
書誌情報 研究報告グラフィクスとCAD(CG)

巻 2009, 号 12(2009-CG-134), p. 7-12, 発行日 2009-02-09
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 22:18:09.383002
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3