WEKO3
アイテム
創発的ストーリー生成のためのエピソード連結機構
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58741
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/5874137bccfc1-d1ed-47e8-9119-78c69630167f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2007-03-02 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 創発的ストーリー生成のためのエピソード連結機構 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Episode Connection Mechanism for Emergent Story Generation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学第三学群工学システム学類 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学システム情報工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学システム情報工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学システム情報工学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
University of Tsukuba, College of Engineering Systems | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
University of Tsukuba, Graduate School of System and Information Engineering | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
University of Tsukuba, Graduate School of System and Information Engineering | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
University of Tsukuba, Graduate School of System and Information Engineering | ||||||||
著者名 |
河村, 仁
× 河村, 仁
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著者名(英) |
Jin, KoumuraT
× Jin, KoumuraT
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では エピソードツリーによるストーリー制御手法を用いた創発的なストーリーテリング環境において,話の筋を保ったまま即時的な反応動作を生成するための機構を提案する.創発的に物語を生成するストーリー制御手法として,エピソードツリーを用いたストーリー制御方法を提案した研究があるが,これは話の筋を保持したまま即時的な反応動作を生成することができなかった.本論文では,エピソードツリーによるストーリー制御を行う環境に,イベントのスタック化と,エピソード間の連鎖において前処理と後処理を挿入する連結機構を用いることで,物語の筋を保持したまま即時的なインタラクションに対応する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we propose a mechanism for emergent storytelling by episode trees to generate immediate reaction as keeping storyline. "Story Control Method with Episode Tree" is proposed as a system which generates emergent story, however, the system connects episodes regardless of the former storyline. Therefore we propose a episode connection mechanism which connects episodes during keeping the storyline, which consists of story insert process and task stack. The story insert process is a mechanism to connect pieces of story seamlessly, and the task stack is to keep former story. At the end of this paper, we show a generated animation from the system using this mechanism. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2007, 号 18(2007-EC-006), p. 25-32, 発行日 2007-03-02 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |