WEKO3
アイテム
高付加価値サービスに関するサービス連携基盤技術
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58114
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/581140c1a4e00-2c7a-4474-80cc-e30caa97248c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-11-30 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 高付加価値サービスに関するサービス連携基盤技術 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Service Interaction Platform Technologies Regarding High Value-added Services | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
日立製作所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日立製作所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日立製作所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日立製作所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
デュオシステムズ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
富士通 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
富士通 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
富士通 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTTコミュニケーションズ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTTコミュニケーションズ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTTコミュニケーションズ | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Duo Systems, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Fujitsu, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Fujitsu, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Fujitsu, Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Communications Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Communications Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Communications Co., Ltd. | ||||||||
著者名 |
小池, 博
高橋, 規生
里, 佳史
宮本, 大輔
牛山, 克彦
菊地, 伸治
島村, 栄
神南, 吉宏
山本, 拓磨
斉藤, 嗣治
金井剛
加藤光幾
石井章夫
島谷明
奥平禎
田原聡士
× 小池, 博 高橋, 規生 里, 佳史 宮本, 大輔 牛山, 克彦 菊地, 伸治 島村, 栄 神南, 吉宏 山本, 拓磨 斉藤, 嗣治 金井剛 加藤光幾 石井章夫 島谷明 奥平禎 田原聡士
|
|||||||
著者名(英) |
Hiroshi, Koike
Norio, Takahashi
Yoshifumi, Sato
Daisuke, Miyamoto
Katsuhiko, Ushiyama
Shinji, Kikuchi
Sakae, Shimamura
Yoshihiro, Jinnnann
Takuma, Yamamoto
Tsuguharu, Saitou
Takeshi, Kanai,MitsukiKatou
Akio, Ishii
Akira, Shimatani
Tadashi, Okudaira
Sato
× Hiroshi, Koike Norio, Takahashi Yoshifumi, Sato Daisuke, Miyamoto Katsuhiko, Ushiyama Shinji, Kikuchi Sakae, Shimamura Yoshihiro, Jinnnann Takuma, Yamamoto Tsuguharu, Saitou Takeshi, Kanai,MitsukiKatou Akio, Ishii Akira, Shimatani Tadashi, Okudaira Sato
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 高付加価値サービスは、多様なネットワーク、システム上にあるサービスが連携し、クロスサイト環境においても多種多様なサービスを安全かつ柔軟に統合したサービスの提供を行うことであると位置付けられる。例えば、地方公共団体が提供する行政サービスには、住民記録サービスや国民保険サービス、児童手当サービス等があり、それらサービスを連携させ、ワンストップサービスを提供することが可能となる。本論文では、「デザインパターン適用開発技法」「観測情報統合提供技術」「認証・認可に関する技術」「サービス提供者または管理者におけるサービス管理基盤技術」について述べる。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Service interaction platform technologies are essential to realize high value-added services. Service interaction platform technologies are mainly applied in the public field and enable one-stop online services by securely and flexibly combining various kinds of services, which are operated under different policies or established under different system architectures. One-stop services transform citizens’ daily lives more convenient by, for example, improving online application procedures to the local administrations and companies. The core components of service interaction platform technologies are development techniques applying design patterns, technologies offering integrated monitoring information, technologies regarding authentication and approval, and service management technologies for service providers and managers. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11238429 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告電子化知的財産・社会基盤(EIP) 巻 2006, 号 128(2006-EIP-034), p. 3-8, 発行日 2006-11-30 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |