WEKO3
アイテム
音声対話フレームワークEUROPAの新幹線チケット予約タスクへの適用
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/57446
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/5744636474322-8775-4903-9a32-9b3cd8747302
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2001-02-02 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 音声対話フレームワークEUROPAの新幹線チケット予約タスクへの適用 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | SARPEDON : A spoken dialog system for ticket reservation based on the framework EUROPA. | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)東芝研究開発センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)東芝研究開発センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)東芝研究開発センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science, Nara Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science, Nara Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science, Nara Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
R&D Center, Toshiba Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
R&D Center, Toshiba Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
R&D Center, Toshiba Corporation | ||||||||
著者名 |
谷口, 雄一郎
河野恭之
木戸出正継
笹島, 宗彦
屋野, 武秀
上原, 龍也
× 谷口, 雄一郎 河野恭之 木戸出正継 笹島, 宗彦 屋野, 武秀 上原, 龍也
|
|||||||
著者名(英) |
Yuichiro, Taniguchi
Yasuyuki, Kono
Masatsugu, Kidode
Munehiko, Sasajima
Takehide, Yano
Tatsuya, Uehara
× Yuichiro, Taniguchi Yasuyuki, Kono Masatsugu, Kidode Munehiko, Sasajima Takehide, Yano Tatsuya, Uehara
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 新幹線チケット予約に代表されるスロットフィル型対話では,ユーザは希望の解を得るために何らかの方略にしたがって条件を書き換える.この方略はユーザ毎に異なり,予め対話状態の遷移を設計することが難しい.ユーザとの円滑な対話のためには,システムがその方略を解釈しユーザの意図を理解しなければならない.本報告では対話を通してユーザの方略を判断し対話制御を行う手法について述べる.さらにこの手法を,我々が開発した音声対話システム構築フレームワークEUROPAを用いて音声対話システムとして実装し,提案手法とフレームワークの汎用性を評価した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | A user has some strategies to make a reservation in the goal-oriented dialog. It is difficult for a designer of a spoken dialog system to predefine a certain state transition model, because the strategies depend on each user. We propose a method to gain the user's strategy through a dialog and to control the dialog. This method enables the system to solve ellipsis and references. We have implemented this method to speech dialog system based on EUROPA, a framework for speech dialog systems. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10442647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告音声言語情報処理(SLP) 巻 2001, 号 11(2000-SLP-035), p. 67-72, 発行日 2001-02-02 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |