@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00056291,
 author = {引地, 孝文 and 小坂, 直敏 and Takafumi, Hikichi and Naotoshi, Osaka},
 issue = {68(1999-MUS-031)},
 month = {Aug},
 note = {我々の目的は、楽音や自然音、及びそれらの内挿/外挿を含む様々な音色を合成、操作できる技術を開発することである。この目的のため、本研究では物理モデルを用いた音色モーフィングを検討する。ここでは、異なる楽器音とその中間音色を合成できるモーフィング合成の考え方を述べる。この考え方を用いて物理モデルを利用しピアノ音とギター音を模擬し、これらの滑らかな音色変化、すなわち音色補間を検討する。その結果、モーフィングシステムにおける物理モデルの利用可能性が示された。, Our goal is to develop sound synthesis technology that allows users to synthesize arbitrary sound timbre, including musical instrument sounds, natural sounds, and their interpolation/extrapolation on demand. For this purpose, we investigated sound interpolation based on physical modeling. We propose a morphing framework based on physical modeling that can produce intermediate timbre between different musical instrumental sounds. Piano and guitar sounds are simulated using a physical model, and smooth timbre change, i.e. interpolation is investigated. This results suggest the possibility of developing a morphing system using a physical model.},
 title = {物理モデルによるピアノ音とギター音のモーフィングの検討},
 year = {1999}
}