@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00054629,
 author = {伊藤, 毅志 and 古郡廷治 and Takeshi, Ito and Teiji, Furugori},
 issue = {93(1996-CE-041)},
 month = {Sep},
 note = {本稿では、自立的学習を支援する新しいCAIシステムのための基礎研究について説明する。このシステムは、間接指導と自己観察の二つの指導法を組み込んだシステムである。まず、間接指導と自己説明について説明し、実際の教育実践活動の結果をもとに、さらに考察していく。また、これまで提案してきた間接指導に基づいたCAIシステムについても説明し、自己観察をこのシステムに組み込んだ新しいシステムの全体像を紹介する。, In this article, we explain the basic research for a new CAI system that support independent learning. This system has two features. One is an indirect instruction, and another is a self-monitoring. We discuss the effect of self-monitoring on the basis of the results of educational activities. We explain the prototype of this system, which includes indirect instructions. In conclusion, we introduce the outline of the new system.},
 title = {学習における自己観察の効果に関する研究 ~自立的学習を支援するCAIシステムの提案~},
 year = {1996}
}