ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 1997
  4. 3(1996-CE-043)

小中高一貫情報教育カリキュラムの構成

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54613
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54613
bcbbbb31-c316-46cd-bb4b-8ec116dfe2eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE96043005.pdf IPSJ-CE96043005.pdf (665.6 kB)
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 1997-01-17
タイトル
タイトル 小中高一貫情報教育カリキュラムの構成
タイトル
言語 en
タイトル The Present Tasks and Future Direction of Information Technology Education
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
電気通信大学大学院
著者所属
鳴門教育大学
著者所属
慶応義塾大学
著者所属
静岡大学
著者所属
東京大学大学院
著者所属
東京学芸大学
著者所属(英)
en
The Graduate School of Information Systems, University of Electro - Communications
著者所属(英)
en
Naruto University of Education
著者所属(英)
en
Keio University
著者所属(英)
en
Shizuoka University
著者所属(英)
en
Tokyo University
著者所属(英)
en
Tokyo Gakugei University
著者名 岡本, 敏雄 西之園, 晴夫 大岩, 元 永野, 和男 市川, 伸一 中村, 直人

× 岡本, 敏雄 西之園, 晴夫 大岩, 元 永野, 和男 市川, 伸一 中村, 直人

岡本, 敏雄
西之園, 晴夫
大岩, 元
永野, 和男
市川, 伸一
中村, 直人

Search repository
著者名(英) Toshio, Okamoto Haruo, Nishinosono Hajime, Oiwa Kazuo, Nagano Shin-Ichi, Ichikawa Naoto, Nakamura

× Toshio, Okamoto Haruo, Nishinosono Hajime, Oiwa Kazuo, Nagano Shin-Ichi, Ichikawa Naoto, Nakamura

en Toshio, Okamoto
Haruo, Nishinosono
Hajime, Oiwa
Kazuo, Nagano
Shin-Ichi, Ichikawa
Naoto, Nakamura

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 現在,世界的規模で情報教育の必要性が叫ばれ,様々な国においてその努力がなされている.情報リテラシーは,未来社会における新しい学力として認知され始め,慎重かつ着実な履行が求められつつある.本稿では,我が国の学校教育の中での情報教育の今後のあり方に関して,小中高一貫したカリキュラムとしての位量づけを考慮しながら考察する。その中で現行の情報教育の問題と課題を明らかにし,情報教育の実現に向けてさまざまな立場からの要望と課題を述べる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 We describe the current situation and future direction of educational practice for information technology as an authorized subject in schools. Information technology has become important infrastructure to modern society. Understanding information technology and acquiring its basic skills / literacy are now regarded as an important competency for positive adaptation in the real world. In this paper, we describe the present tasks and future direction of information technology education in school education. Then we discuss new teaching methodologies, contents, demands and tasks on information technology education in consideration of curriculum articulation.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 1997, 号 3(1996-CE-043), p. 31-38, 発行日 1997-01-17
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 05:48:32.321048
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3