ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2003
  4. 13(2002-CE-068)

コンセプトマップを利用した学習評価支援システムとその利用について

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54376
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54376
c6e8a371-b802-4435-bd30-66b385a235ff
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE02068009.pdf IPSJ-CE02068009.pdf (183.2 kB)
Copyright (c) 2003 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2003-02-07
タイトル
タイトル コンセプトマップを利用した学習評価支援システムとその利用について
タイトル
言語 en
タイトル On Learning Assessment Support System using Concept Map
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
北海道情報大学大学院経営情報学研究科
著者所属
北海道情報大学大学院経営情報学研究科
著者所属
北海道情報大学情報メディア学部
著者所属
北海道情報大学経営情報学部
著者所属
北海道情報大学情報メディア学部
著者所属(英)
en
Graduate School of Hokkaido Information University
著者所属(英)
en
Graduate School of Hokkaido Information University
著者所属(英)
en
Faculty of Information Media, Hokkaido Information University
著者所属(英)
en
Faculty of Business Admin.and Information Acience, Hokkaido Information University
著者所属(英)
en
Faculty of Information Media,Hokkaido Information University
著者名 野村, 学 三浦, 克宜 斉藤, 一 齋藤, 健司 前田, 隆

× 野村, 学 三浦, 克宜 斉藤, 一 齋藤, 健司 前田, 隆

野村, 学
三浦, 克宜
斉藤, 一
齋藤, 健司
前田, 隆

Search repository
著者名(英) Manabu, Nomura Katsunori, Miura Hajime, Saito Kenji, Saito Takashi, Maeda

× Manabu, Nomura Katsunori, Miura Hajime, Saito Kenji, Saito Takashi, Maeda

en Manabu, Nomura
Katsunori, Miura
Hajime, Saito
Kenji, Saito
Takashi, Maeda

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年 学校教育において知識構成を重視した学習評価法が注目されており その中に学習内容とその概念を2次元図上に表象するコンセプトマップがある.すでに従来研究でコンセプトマップが学校教育において有効なツールであることが報告されているが 紙で作成された台紙とカードを使用して作成するため その作業時間は多くの時間を必要とした.また 学習評価も相対評価から絶対評価への移行が進められ さらに観点別評価の必要性が指摘されている.本研究では コンセプトマップを利用した学習評価支援システムLasComを開発し 被験者による利用実験を行い LasComの操作性と絶対評価の基礎として形成的評価でのコンセプトマップの利用の考察を行った.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In school education, knowledge construction is important for learning evaluation. Concept map is so effective tool of knowledge construction that we use concept map as a tool of learning evaluation. Usually, learner has constructed concept map by handwork. It is so hard for learner and it is required much time. Therefore, we propose LasCom (Learning Assessment Support system using COncept Map) in order to solve the problem. In this paper, we describe an experiment of a prototype system of LasCom, and discuss its usage. Finally, we consider on operativity of LasCom and usage of concept map in formative evaluation.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2003, 号 13(2002-CE-068), p. 63-68, 発行日 2003-02-07
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 05:55:14.811798
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3