ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2005
  4. 15(2004-CE-078)

ラーニングテクノロジー開発アシスタントと授業改善

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54275
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54275
3c9fa9ac-6089-4774-b4c0-97595079bc04
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE04078020.pdf IPSJ-CE04078020.pdf (1.0 MB)
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2005-02-19
タイトル
タイトル ラーニングテクノロジー開発アシスタントと授業改善
タイトル
言語 en
タイトル Learning Technology Development Assistant and Faculty Development
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
帝京大学ラーニングテクノロジー開発室
著者所属
帝京大学ラーニングテクノロジー開発室
著者所属
帝京大学ラーニングテクノロジー開発室
著者所属
帝京大学大学院理工学研究科
著者所属
帝京大学ラーニングテクノロジー開発室
著者所属(英)
en
Learning Technology Laboratory Teikyo University
著者所属(英)
en
Learning Technology Laboratory Teikyo University
著者所属(英)
en
Learning Technology Laboratory Teikyo University
著者所属(英)
en
Graduate School of Science and Engineering Teikyo University
著者所属(英)
en
Learning Technology Laboratory Teikyo University
著者名 渡辺, 博芳 高井, 久美子 及川, 芳恵 鈴木, 崇 武井, 恵雄

× 渡辺, 博芳 高井, 久美子 及川, 芳恵 鈴木, 崇 武井, 恵雄

渡辺, 博芳
高井, 久美子
及川, 芳恵
鈴木, 崇
武井, 恵雄

Search repository
著者名(英) Hiroyoshi, Watanabe Kumiko, Takai Yoshie, Oikawa Takashi, Suzuki Shigeo, Takei

× Hiroyoshi, Watanabe Kumiko, Takai Yoshie, Oikawa Takashi, Suzuki Shigeo, Takei

en Hiroyoshi, Watanabe
Kumiko, Takai
Yoshie, Oikawa
Takashi, Suzuki
Shigeo, Takei

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 帝京大学では、ラーニングテクノロジー開発を中心に据えた授業改善活動を支援し、普及するために、2003年にラーニングテクノロジー(LT)開発室を設置した。LT開発室ではラーニングテクノロジー開発アシスタント(LTA)制度を設け、学生補助員を積極的に活用している。LTAは授業における教員と学生の活動を、一般的なTAよりも幅広く支援する学生補助員である。LTAの活用は、授業支援のための労力確保に留まらず、授業運営に貢献し、授業自体を高める効果も期待できる。本稿では、LTA制度の目指すもの、LTAの活動事例、LTA活用のための支援システムなどを中心に報告する。
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The primary mission of the Learning Technology Laboratory at Teikyo University is to promote and support the faculty development based on learning technologies.This paper suggests that student assistants called “learning technology development assistants”(LTA) play important roles in activities of the faculty development.For example,the LTA do not only provide manpower to support teacher`s activities,but also facilitate to change students`view of learning from traditional to modern.We also describe a support system for teachers and students to use learning technologies.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2005, 号 15(2004-CE-078), p. 145-152, 発行日 2005-02-19
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 05:58:43.876199
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3