WEKO3
アイテム
ラーニングテクノロジー開発アシスタントと授業改善
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54275
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/542753c9fa9ac-6089-4774-b4c0-97595079bc04
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-02-19 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ラーニングテクノロジー開発アシスタントと授業改善 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Learning Technology Development Assistant and Faculty Development | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学ラーニングテクノロジー開発室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学ラーニングテクノロジー開発室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学ラーニングテクノロジー開発室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学大学院理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学ラーニングテクノロジー開発室 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Learning Technology Laboratory Teikyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Learning Technology Laboratory Teikyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Learning Technology Laboratory Teikyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Engineering Teikyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Learning Technology Laboratory Teikyo University | ||||||||
著者名 |
渡辺, 博芳
高井, 久美子
及川, 芳恵
鈴木, 崇
武井, 恵雄
× 渡辺, 博芳 高井, 久美子 及川, 芳恵 鈴木, 崇 武井, 恵雄
|
|||||||
著者名(英) |
Hiroyoshi, Watanabe
Kumiko, Takai
Yoshie, Oikawa
Takashi, Suzuki
Shigeo, Takei
× Hiroyoshi, Watanabe Kumiko, Takai Yoshie, Oikawa Takashi, Suzuki Shigeo, Takei
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 帝京大学では、ラーニングテクノロジー開発を中心に据えた授業改善活動を支援し、普及するために、2003年にラーニングテクノロジー(LT)開発室を設置した。LT開発室ではラーニングテクノロジー開発アシスタント(LTA)制度を設け、学生補助員を積極的に活用している。LTAは授業における教員と学生の活動を、一般的なTAよりも幅広く支援する学生補助員である。LTAの活用は、授業支援のための労力確保に留まらず、授業運営に貢献し、授業自体を高める効果も期待できる。本稿では、LTA制度の目指すもの、LTAの活動事例、LTA活用のための支援システムなどを中心に報告する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The primary mission of the Learning Technology Laboratory at Teikyo University is to promote and support the faculty development based on learning technologies.This paper suggests that student assistants called “learning technology development assistants”(LTA) play important roles in activities of the faculty development.For example,the LTA do not only provide manpower to support teacher`s activities,but also facilitate to change students`view of learning from traditional to modern.We also describe a support system for teachers and students to use learning technologies. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2005, 号 15(2004-CE-078), p. 145-152, 発行日 2005-02-19 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |