WEKO3
アイテム
ロボットを用いた可視化による学習支援システム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54186
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54186874a1c1b-8670-43e9-9b55-f91a980957e2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-02-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ロボットを用いた可視化による学習支援システム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Development Leaning Support System for Using Robot and Visualization in System Software Educational Support Environment “Minato” | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
拓殖大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
拓殖大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
拓殖大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
拓殖大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
拓殖大学工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
拓殖大学工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering Takushoku university | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering Takushoku university | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering Takushoku university | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering Takushoku university | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering Takushoku university | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering Takushoku university | ||||||||
著者名 |
大角, 圭吾
川上, 亮太郎
田中, 裕樹
西野, 洋介
川口, 貴弘
早川, 栄一
× 大角, 圭吾 川上, 亮太郎 田中, 裕樹 西野, 洋介 川口, 貴弘 早川, 栄一
|
|||||||
著者名(英) |
Keigo, OSUMI
Ryotaro, KAWAKAMI
Yuki, TANAKA
Yosuke, NISHINO
Takahiro, KAWAGUCHI
Eiichi, HAYAKAWA
× Keigo, OSUMI Ryotaro, KAWAKAMI Yuki, TANAKA Yosuke, NISHINO Takahiro, KAWAGUCHI Eiichi, HAYAKAWA
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本報告ではシステムソフトウェア教育支援環境開発プロジェクト「港」の一環として行われた,オペレーティングシステム(OS)学習用の可視化を用いた学習支援システムについて述べる。本研究では、可視化を用いることで、学習者がOSの動作イメージを容易に理解することができる。また、学習対象として概念だけでなくシミュレータやロボットを用いることで、様々な学習段階の学習者に対応した学習支援を行うことができる。また、学習支援システムのフレームワークを構築することで、学習支援システムを容易に構築することができる。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper we describes the visualization based learning support system for operating system(OS) that is a part of“Minato” system software learning support environment progect. Our systems features are following:(1)visualization of state transitions in OS to help learning OS behavior, (2)utilizing CPU simulators and robot hardwares to adapt several learning classes, (3)presenting a framework and components for easy construction of several OS learning support systems. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2006, 号 16(2006-CE-083), p. 1-8, 発行日 2006-02-17 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |