ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2007
  4. 12(2007-CE-088)

ViPPER-ロボットを使用した初等教育向けビジュアルプログラミング‐

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54140
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54140
ba3c0f12-960b-4e5b-89c3-7aa80b9eb718
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE07088013.pdf IPSJ-CE07088013.pdf (542.1 kB)
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2007-02-17
タイトル
タイトル ViPPER-ロボットを使用した初等教育向けビジュアルプログラミング‐
タイトル
言語 en
タイトル ViPPER -Visual Programming for Primary Education with Robot -
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科
著者所属
慶應義塾大学環境情報学部
著者所属
慶應義塾大学環境情報学部
著者所属
慶應義塾大学環境情報学部
著者所属
慶應義塾大学環境情報学部
著者所属
慶應義塾大学環境情報学部
著者所属
慶應義塾大学環境情報学部
著者所属(英)
en
Graduate School of Media and Governance, Keio Uni-versity
著者所属(英)
en
Faculty of Environmental Information, Keio Unibersity
著者所属(英)
en
Faculty of Environmental Information, Keio Unibersity
著者所属(英)
en
Faculty of Environmental Information, Keio Unibersity
著者所属(英)
en
Faculty of Environmental Information, Keio Unibersity
著者所属(英)
en
Faculty of Environmental Information, Keio Unibersity
著者所属(英)
en
Faculty of Environmental Information, Keio Unibersity
著者名 瀬古, 俊一 山岸, 真弓 中西, 健太 伊与田, 康弘 永井, 敏裕 服部, 隆志 萩野, 達也

× 瀬古, 俊一 山岸, 真弓 中西, 健太 伊与田, 康弘 永井, 敏裕 服部, 隆志 萩野, 達也

瀬古, 俊一
山岸, 真弓
中西, 健太
伊与田, 康弘
永井, 敏裕
服部, 隆志
萩野, 達也

Search repository
著者名(英) SHUNICHI, SEKO MAYUMI, YAMAGISHI KENTA, NAKANISHI YASUHIRO, lYODA TOMOHIRO, NAGAI TAKASHI, HATTORI TATSUYA, HAGINO

× SHUNICHI, SEKO MAYUMI, YAMAGISHI KENTA, NAKANISHI YASUHIRO, lYODA TOMOHIRO, NAGAI TAKASHI, HATTORI TATSUYA, HAGINO

en SHUNICHI, SEKO
MAYUMI, YAMAGISHI
KENTA, NAKANISHI
YASUHIRO, lYODA
TOMOHIRO, NAGAI
TAKASHI, HATTORI
TATSUYA, HAGINO

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ViPPER(VisualProgrammingforPrimaryEduc6utionwithRobot)とは,小学生でもプログラミングの流れや繰り返しや条件分岐などの動き力墹単に理解できる情報教育用ビジュアルプログラミング環境である.ViPPERはロボットの動きをプログラミングする環境を提供し,その制御データを送信することでロボットを動かす.さらに記述したプログラムの流れをアニメーションで表現する.このことにより,実際に動いているロボットの動きとプログラムの流れを見比べられるので,プログラムの動きや流れを理解しやすくなる.結果小学生でも簡単に理解できるビジュアルプログラミング環境力澳現される.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 ViPPER(Visual Programming for Primary Education with Robot) is visual programming environment for information technology education that primary schoolchild can easily under stand motion of programming such as flows, loops and IF Statements. ViPPER offers the environment that dose programming of movement of the robot. When a user sends data that made in ViPPER to a robot, the robot moves as the data was described. Furthermore, ViPPER expresses flows of program with animations. Because it is compared movement of a robot and a flow of a program at the same time by this, It is easy to come to understand movement and a flow of a program. Therefore, the visual programming environment that even a primary schoolchild can easily understand is realized.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2007, 号 12(2007-CE-088), p. 91-96, 発行日 2007-02-17
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 06:02:14.358159
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3