WEKO3
アイテム
アフィン運動記述を利用した明度相関による視覚追跡
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/53190
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/531903bfe31df-219f-4c64-8ae2-7b76c581b0ce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1996 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1996-05-23 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | アフィン運動記述を利用した明度相関による視覚追跡 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Correlation - Based Visual Tracking enhanced by Affine Motion Description | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 大阪大学工学部電子制御機械工学科 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 大阪大学工学部電子制御機械工学科 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 大阪大学工学部電子制御機械工学科 | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Dept. of Mech. Eng. for Computer - Controlled Machinery Osaka University | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Dept. of Mech. Eng. for Computer - Controlled Machinery Osaka University | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Dept. of Mech. Eng. for Computer - Controlled Machinery Osaka University | |||||||
著者名 |
足立, 佳久
× 足立, 佳久
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著者名(英) |
Yoshihisa, Adachi
× Yoshihisa, Adachi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 高度情報化社会を技術的にも産業的にも実現するためには、FTTH (iber to the Hom)等による社会的な情報基盤の整備と共に、いわば「機械(情報機器)が人間の側に歩み寄る」ことによって、情報機器の利用者が、一般家庭の子供から、主婦、老人等にまで広がらなければならない。ヒューマンメディア技術は、個々の利用者の主観的な判断規準や能力、知識的背景に適応できる人間主導のマルチメディア利用技術で、人間と一体感のある将来の情報基盤に必須の技術である。データベース技術やバーチャルリアリテイ技術を発展させると共に、感性的な視点からの情報技術の確立と、これらを融合化することが技術課題である。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Human media technology focuses on the interaction manner amongst human beings through information environment. It enables one to directly receive multimedia messages through his five senses, and directly send those on a feeling on something an intention, and so on. The essential technologies for human media can be categorized into three. They are knowledge media, virtual media and kansei media. Human media technology should cover these media technologies and also the backbone technology to integrate them. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 1996, 号 47(1996-CVIM-100), p. 101-106, 発行日 1996-05-23 |
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Notice | ||||||||
値 | SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | |||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |