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アイテム
デフォルメ地図自動生成のための並列型道路変形手法の提案とその実験的評価
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/53101
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/53101ce4de239-3285-4a5c-bcac-a47976d3d547
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1997-07-24 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | デフォルメ地図自動生成のための並列型道路変形手法の提案とその実験的評価 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Parallel Road Deformation for Automated Generation of Deformed Maps and its Experimental Evaluation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
中京大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)沖テクノシステムズラボラトリ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)沖テクノシステムズラボラトリ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
中京大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Computer and Cognitive Sciences, Chukyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Oki Technosystems Laboratory, Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Oki Technosystems Laboratory, Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Computer and Cognitive Sciences, Chukyo University | ||||||||
著者名 |
山本, 輝俊
梶田, 健史
山守, 一徳
長谷川, 純一
× 山本, 輝俊 梶田, 健史 山守, 一徳 長谷川, 純一
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著者名(英) |
Terutoshi, Yamamoto
Kenji, Kajita
Kazunori, Yamamori
Junichi, Hasegawa
× Terutoshi, Yamamoto Kenji, Kajita Kazunori, Yamamori Junichi, Hasegawa
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では、デフォルメ地図自動生成のための並列型道路変形手法について述べる。道路変形には、これまで道路を順番に変形していく逐次的な手法が開発されているが、結果が変形順序に依存する、変形順序を決める合理的な方法がないなどの問題があった。そこで本文では、各道路線分にかかる4種類の力を定義し、それらの合力に基づいて道路全体を反復並列的に変形させる手法を提案する。実験では、本手法と従来手法を実際の道路地図に適用し、それらの結果を2種類の尺度を用いて定量的に評価する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper presents a parallel road deformation method for automated generation of deformed maps. A sequential method has already been proposed for the same deformation problem. However, the deformed results depend on the order of deformation, and there is no reasonable way to determine the order. The method proposed here can deform the roads in parallel and iteratively based on a resultant of four types of forces placed on each road segment. In experiments using real maps the results by the proposed method and the previous one are evaluated quantitatively with two kinds of criteria. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 1997, 号 70(1997-CVIM-106), p. 25-32, 発行日 1997-07-24 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |