WEKO3
アイテム
複数任意視点からのOctree表現による3次元形状復元
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52989
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52989805ce712-3f27-41b4-8334-154bcfee6894
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1999 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1999-03-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 複数任意視点からのOctree表現による3次元形状復元 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Reconstruction of 3D Objects by Octree Representation from Multiple Any Views | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
龍谷大学理工学部電子情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
龍谷大学理工学部電子情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
龍谷大学理工学部電子情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
龍谷大学理工学部電子情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
カーネギーメロン大学ロボティクス研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Electronics and Informatics, Ryukoku University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Electronics and Informatics, Ryukoku University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Electronics and Informatics, Ryukoku University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Electronics and Informatics, Ryukoku University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The Robotics Institute, Carnegie Mellon University | ||||||||
著者名 |
澤, 弘義
坂本, 尚久
岩成英一
岡田, 至弘
金出, 武雄
× 澤, 弘義 坂本, 尚久 岩成英一 岡田, 至弘 金出, 武雄
|
|||||||
著者名(英) |
Hiroyoshi, Sawa
Naohisa, Sakamoto
Eiichi, Iwanari
Yoshihiro, Okada
Takeo, Kanade
× Hiroyoshi, Sawa Naohisa, Sakamoto Eiichi, Iwanari Yoshihiro, Okada Takeo, Kanade
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究では、任意視点から撮影した複数の画像を基に3次元形状復元が可能なシステムを提案する。まずここでは、3次元空間上と2次元画像上の対応する点を一つの行列で結びつけた中心射影行列によるカメラキャリブレーションを行う。これによって、撮影者は可搬性に富んだ任意の視点、及び焦点距離での撮影ができ、よりオクリュージョンが少ない画像を得ることが可能となる。次に、色情報を用いた閾値処理により対象物体のシルエットを抽出する。そして、複数視点から撮影した入力画像のシルエット情報とキヤリブレーションデータを基に、octree表現によって骨格オブジェクトの3次元形状復元を行う。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this research, we purpose a system to reconstruct the 3D objects based on the images from any views. First, we calibrate the camera by using a perspective projection matrix which combines the corresponding points in the 3D space and in the 2D image. And then, we are able to take pictures from any views in any focal length, and obtain images with high mobility and fewer occlusion. Next, we extract object silhouette by the threshold method using color information. Finally, we reconstruct the 3D skeleton object by octree representation based on silhouette information and calibration data of the input images from multiple any views. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 1999, 号 29(1998-CVIM-115), p. 33-40, 発行日 1999-03-18 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |