@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00047409,
 author = {岸場清悟 and 西村, 浩二 and 相原, 玲二 and 津久間, 秀彦 and Seigo, Kishiba and Kouji, Nishimura and Reiji, Aibara and Hidehiko, Tsukuma},
 issue = {80(2001-DSM-022)},
 month = {Jul},
 note = {利用者への警告メール送付を主としたパスワード変更促進手法を実装し、広島大学情報メディアセンターで運用して評価を行なった。3?4割の利用者が警告に応じてパスワードを変更する成果を挙げたが、2度目以降の警告メールには利用者が慣れてしまい、警告が放置される傾向があることがわかった。, We implemented promotion methods for changing users' passwords in Information Media Center, Hiroshima University, and evaluated them. One of the methods is sending mails to users who have not changed their passwords over 90 days. 30-40% users had changed their passwords at the warning. But, it emarged quantitatively that users tend to negrect the warning mail in the second time.},
 title = {利用者パスワード変更促進手法と評価},
 year = {2001}
}