WEKO3
アイテム
可視・赤外センサフュージョンによる車両検知システム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45957
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45957d6d6e755-059a-4ebb-8f88-16d477e65c02
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2000 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2000-09-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 可視・赤外センサフュージョンによる車両検知システム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Vehicle Detection System using Fusion of Visible and Infrared Camera Images | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
沖電気工業株式会社 システムソリューションカンパニー 情報技術開発センタ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
沖電気工業株式会社 システムソリューションカンパニー 情報技術開発センタ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
沖電気工業株式会社 システムソリューションカンパニー 情報技術開発センタ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
沖電気工業株式会社 システムソリューションカンパニー 情報技術開発センタ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
沖電気工業株式会社 システムソリューションカンパニー 情報技術開発センタ | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Oki Electric Industry Co., Ltd. System Solution Company Information Technology Center | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Oki Electric Industry Co., Ltd. System Solution Company Information Technology Center | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Oki Electric Industry Co., Ltd. System Solution Company Information Technology Center | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Oki Electric Industry Co., Ltd. System Solution Company Information Technology Center | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Oki Electric Industry Co., Ltd. System Solution Company Information Technology Center | ||||||||
著者名 |
増田, 誠
× 増田, 誠
|
|||||||
著者名(英) |
Makoto, Masuda
× Makoto, Masuda
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 通過台数計測や速度計測、車種判別を行う車両検知システムは、交通管理の最適化・効率化を目的としたシステムの1つである。本稿では、路側に設置された可視および赤外画像センサの映像の背景差分画像を合成した画像から車両を検出し、昼夜を問わない車両検知システムについて報告する。日中2時間、夜間2時間のデータを処理した結果は、5分間隔毎の車両検知平均誤差率が日中6.6%、夜間7.9%となった。また、テストコースでの普通車と大型車の走行データに対する車種判別の誤り率と速度計測の誤差率はそれぞれ4.3%と7.7%となり、可視カメラ単体および赤外カメラ単体での処理よりも性能を向上させることができた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, a vehicle detection system using fusion of background difference of visible and infrared images, which can be used both in daytime and nighttime is reported. From the detection result of 2 hours in daytime and 2 hours in nighttime, the average of Error-Rate (Which is calculated in every 5 minutes) for daytime and nighttime are 6.6% and 7.9%, respectively. Furthermore, in an additional experiment, the Error-Rate for type detection and velocity measurement are 4.3% and 7.7%, respectively. Compared with single-visible-sensor-system or single-infrared-sensor-system, our fusion system has better performance. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2000, 号 83(2000-ITS-002), p. 37-42, 発行日 2000-09-18 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |