@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00045925, author = {児島, 史秀 and 原田, 博司 and 藤瀬, 雅行 and Fumihide, Kojima and Hiroshi, Harada and Masayuki, Fujise}, issue = {18(2000-ITS-004)}, month = {Mar}, note = {本稿では,自営系無線通信システムを前提とし,移動端末同士が車々間通信技術によって無線通信リンクを確立する移動体通信ネットワークを提案する.本ネットワークにおいて,各端末の位置変化等によってもたらされる無線伝搬路環境の変動に柔軟に対応するため,各端末が他端末からの受信電力をパラメータとして自律分散的にパケットルーティングを実現するアルゴリズムを提案し,諸特性について検討を行う.計算機シミュレーションの結果,提案アルゴリズムは端末の位置変化に応じて適応的にパケットルーティングを実現し,結果としてスループットを改善することが確認できた., This paper proposes an inter-vehicle communication network based on the independent communication network system. In this system, radio propagation condisions between mobile terminals results in unstablity of redio links, which causes unexpected packet loss or transmission delay. In order to achieve flexible packet transmission under inter-vehicle communication environments, we have introduced an autonomous packet routing algorithm that conducts dynamic packet relay according to the terminals positions. Computer simulation confirms that the system that employs the proposed packet routing algorithm achieves higer transmission throughput than that without the packet routing algorithm.}, title = {車々間通信ネットワークにおける自律分散型パケットルーティングに関する一検討}, year = {2001} }