@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00045828,
 author = {倉田, 是 and Tadashi, Kurata},
 issue = {83(2002-ITS-010)},
 month = {Sep},
 note = {最近,生鮮や冷凍の食料品などを定期的に配達する企業が増加している.多くの配達箇所は住宅街にあり,そのアクセス道路の道幅は狭い場合が多く,配達車両U ターンができるほどの空き地がない.本報告では,地図データを使って.U ターンを原則として禁止する配達経路最適化問題のアルゴリズムを説明し,シミュレーションでその合理性を実証した.同時に配送計画や巡回セールスマン問題で扱われている配達箇所を交換する手法のアルゴリズムを考え,コンピュータでシミュレーションを行ったが,U ターン禁止条件によると思われる原因で,期待通りの成果がえられなかった.なお,この手法ではさらにアルゴリズムの工夫が必要である., Companies delivering fresh or frozen food products are becoming increasingly common recently. There are numerous points of delivery in a residential area, access roads are often narrow, and there are few vacant lots which can be used by drivers to turn their vehicles. I developed algorithms for determining the shortest route in a residential area with many points of delivery, and incorporated it into some programs. I was able to solve that deliverers can evenly deliver many points of delivery.},
 title = {配達経路最適化のアルゴリズムについて},
 year = {2002}
}