WEKO3
アイテム
中国プローブ実証実験における交通情報の作成と定量評価
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45655
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/456557a956b7c-16e3-4454-9290-4b6d9b400925
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-06-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 中国プローブ実証実験における交通情報の作成と定量評価 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Quantitative Evaluation of Traffic Information Data Based on Floating Car Data | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory Hitachi,Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory Hitachi,Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory Hitachi,Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory Hitachi,Ltd. | ||||||||
著者名 |
君田, 和也
× 君田, 和也
|
|||||||
著者名(英) |
Kazuya, KIMITA
× Kazuya, KIMITA
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年、路側整備が不要な新しい交通情報システムとして、車両の走行履歴データを利用するプローブ交通情報システムが国内海外を問わず注目を集めている。このシステムでは、用いる計測車両(プローブカー)の台数やデータの収集頻度等、システムの構築環境が交通情報の精度や提供可能エリアの広さ、コスト等に大きく影響する。本研究では日中合同プロジェクトの一環として実際にこのシステムを開発し、システムの構築環境と作成される交通情報の(1)旅行時間精度、(2)渋滞度精度、(3)エリアカバー率との関連について、北京市で収集したバスの走行履歴データを用いて定量的に検証し、評価方法を確立した。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Floating-car system is expected as a new traffic information system without large infrastructure. The information quality of this system,such as accuracy,area coverage and costs,is largely affected by its system environment,such as the number of floating cars and interval time of GPS data collection. With quantitative evaluation of traffic data through a demonstration experiment in Beijing(China),we showed correlation between the information quarity and the system environment for the first time. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2005, 号 61(2005-ITS-021), p. 21-28, 発行日 2005-06-17 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |